۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۹۲۶۳۰
ایزدی در گفت وگو با رسا:

غربزدگان با وجود اذعان آمریکایی ها به افول اصرار بر تبعیت از آمریکا دارند

غربزدگان با وجود اذعان آمریکایی ها به افول اصرار بر تبعیت از آمریکا دارند
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اذعان کارشناسان و نهادهای اطلاعاتی آمریکایی بر افول آمریکا، هژمونی و تک قطبی گری آمریکا را پایان یافته دانست.

فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شبهه پراکنی های برخی در زمینه افول آمریکا، اظهار داشت: افول آمریکا شعاریست که کارشناسان مطرح آمریکایی سال هاست که به آن اذعان دارند اما عده ای غرب زده در داخل کشور به علت عدم اشراف به مسائل در صدد انکار افول آمریکا و تبعیت از آن هستند.

وی با بیان اینکه در جوامع بین المللی کمتر کسی را می توان پیدا کرد که افول آمریکا را در عرصه های مختلف انکار کند، ابراز داشت: شاخص های افول آمریکا در میان کارشناسان، نخبگان و مردم آمریکا کاملا مشهود است و این مسأله از دهه 80 میلادی شروع شده است؛ رییس جمهور آمریکا با تمرکز بر روی مسأله افول آمریکا توانست رأی مردم را کسب کند چرا که یکی از شعارهای ترامپ جلوگیری از افول آمریکا بود،البته بی شک ترامپ در دو سال گذشته به افول آمریکا سرعت بخشیده است.

ایزدی با بیان اینکه آمریکا در حوزه اقتصادی در حال افول است، عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم نیمی از اقتصاد دنیا سهم آمریکا بود، در حال حاضر سهم آمریکا به 15 درصد کاهش یافته و بانک جهانی پیش بینی کرده که تا سال 2023 این رقم تا 13 درصد کاهش پیدا خواهد کرد؛ آمریکا در حال حاضر نزدیک به 22 تریلیون دلار قرض دارد و سالانه یک تریلیون به این مبلغ اضافه می شود.

وی در ادامه به چالش های آمریکا در حوزه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: زمانی که فردی مانند ترامپ رییس جمهور می شود نشانگر این است فرهنگ منحط غربی در حال بلعیدن جامعه آمریکاست، در حوزه های فرهنگی و اجتماعی آمارهایی در زمینه وضعیت خانواده و اخلاق وجود دارد که نشان دهنده این است که آمریکا با یک چالش تمدنی هم مواجه هست و همه اینها متأثر از کاهش جایگاه اقتصادی آمریکا است.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به هزینه های گزاف آمریکا در خاورمیانه، عنوان کرد: آمریکا علی رغم همه تلاش های خود نتوانست سیاست های خود را در منطقه اجرا کند، در سوریه این مسأله کاملا مشهود است آمریکا با ایجاد جنگ داخلی در صدد برکناری رییس جمهور سوریه و تغییر رژیم این کشور بود اما امروز شاهد شکست سیاست های آمریکا در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه نهادهای اطلاعاتی آمریکا هم بر مسأله افول آمریکا اعتراف دارند، اظهار داشت: مدتی قبل شورای اطلاعات ملی آمریکا گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه در سال 2030 جهان چند قطبی خواهد بود و تک قطبی گری و هژمونی آمریکا در دنیا به پایان خواهد رسید، به نظر بنده این اتفاق در کمتر از این مدت رخ خواهد داد./842/ت302/ق

ارسال نظرات