۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۹۴۵۳۰
مفتی برجسته شیعه نسبت به اوضاع بحرانی لبنان هشدار داد:

راه برون رفت از بحران لبنان در داخل این کشور است نه خارج از آن

خبرگزاری رسا ـ شیخ احمد قبلان سیاستمداران لبنانی را به مسؤولیت پذیری ملی فراخواند و باقی ماندن در دایره کشمکش ها را بسیار خطرناک دانست و گفت: راه حل لبنان را باید در داخل این کشور جست.
شيخ احمد قبلان مفتي شيعه لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان، در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امام حسین(ع) در منطقه برج البراجنه بیروت برگزار شد، گفت: ما در ابتدای تحویل سال جدید میلادی قرار داریم و برای تمامی لبنانی ها خیر، برکت و خوبی آرزومندیم و امیدواریم که این سال سرآغاز مرحله جدید سیاسی برپایه تعاون و همکاری همه لبنانی ها باشد.

وی همگان را به اصلاح بیانات سیاسی و موضع گیری های خود در جهت ساختن کشوری آباد فراخواند و از دولت و تمامی مؤسسات دولتی نیز خواست تا مسؤولیت ملی خود را به خوبی انجام دهند و افزود: ما لبنان را برای همه گروه های لبنانی می خواهیم و خواستار دولتی هستیم که که مبنای عملکرد آن شهروندی باشد نه وابستگی به فلان طایفه یا فلان فرقه.

شیخ احمد قبلان خواستار حذف هرچه سریعتر طایفه گرایی سیاسی و ملاک قرار گرفتن صلاحیت شخصی شد و افزود: امیدواریم سران لبنانی از گذشته درس عبرت گرفته و اهمیت دوران کنونی را دریافته باشند؛ چراکه باقی ماندن در دایره کشمکش ها بسیار خطرناک است و دشمنان بسیارند و نباید منتظر راه حلی خارجی ماند، بلکه باید در داخل به آن دست یافت.

وی دولت لبنان را به بیدار شدن از خواب غفلت و به عهده گرفتن مسؤولیت ملی خود فراخواند و با هشدار نسبت به اوضاع بحرانی لبنان، گفت: ثبات و استقرار کشور با تامین امنیت اجتماعی و حیاتی شهروندان آغاز می شود./981/گ
ارسال نظرات