۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۵۳۴۰۷
امام جمعه موقت کاشان:

برای عاقبت بخیری باید اهل تقوا باشیم

برای عاقبت بخیری باید اهل تقوا باشیم
اصفهان -حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تقوا یکی از مهمترین دستاورد‌های دنیوی و اخروی انسان بوده و خداوند در قرآن بیش از ۲۰۰ مورد درباره تقوا و دستاورد‌های آن سخن گفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار سه شنبه شب در نخستین شب ماه مبارک رمضان در جلسه قرائت قرآن که مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: یکی از دستاورد‌های تقوا عاقبت بخیری است و انسان با تقوا در آخرت نیز دارای جایگاه و مقام و منزلت است.

وی تقوا را یکی از مهمترین دستاورد‌های دنیوی و اخروی و فردی و اجتماعی دانست و افزود: خداوند در قرآن بیش از ۲۰۰ مورد درباره تقوا و دستاورد‌های تقوا سخن گفته است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تولد انسان در اختیار خودش نیست و با آمدن به دنیا با اراده خداوند بلافاصله سوار بر قطار زمان می‌شود و به سرعت در حال حرکت است و این قطار نه ترمز دارد و نه می‌توان آن را به عقب راند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه توقف قطار زمان انسان به اراده خداوند است و هر زمانی صلاح بداند متوقف می‌شود و انسان را پیاده می‌کند، افزود: انسان هنگام ورود به دنیا و سوارشدن به قطار زمان و پیاده شدن از آن از خودش هیچ اختیاری ندارد.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه مسافرت با قطار زمان مصداق بارزی از زندگی در دنیا است، گفت: برخی با تقوا و دارای عمل صالح هستند و مردم آنها را دوست دارند و از مصاحبت با آنها لذت می‌برند و زمانی که از دنیا می‌رود خودش خندان است، اما دیگران گریان هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: برخی انسان‌ها به دلیل ظلم و ستم به دیگران مورد تنفر لعن و نفرین هستند، از این رو انسان با تقوا عاقبت به خیر است و انسان ظالم و ستمگر عاقبت به شر است.

امام جمعه موقت کاشان یکی از دستاورد‌های تقوا را عاقبت به خیری دانست و گفت: انسان با تقوا در آخرت نیز دارای جایگاه و مقام و منزلت است.

وی با اشاره به اینکه برای عاقبت بخیری باید اهل تقوا بود، افزود: انسان با تقوا مورد توجه خداوند است و انسانی که مورد توجه خدا باشد، خدا نیز او را حمایت خواهد کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات