۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۵۳۱۴۵
امام جمعه موقت کاشان:

داشتن معرفت شرط استفاده از دستاورد‌های ماه رمضان است

داشتن معرفت شرط استفاده از دستاورد‌های ماه رمضان است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شرط نخست استفاده از دستاورد‌های ماه مبارک رمضان داشتن آگاهی و معرفت به این ماه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبارجمعه شب در جلسه تفسیر آیه ۳۹ سوره ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: خطبه شعبانیه پیامبراکرم (ص) در ارتباط با اهمیت ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اینکه نخستین شرط انجام عمل بی عیب و نقض و صالح معرفت داشتن معرفت به عملی است که انجام دهد، افزود: اگر می‌خواهیم از دستاورد‌های ماه مبارک رمضان بهره‌مند شویم شرط نخست آن این است که نسبت به این ماه معرفت داشته باشیم و به عظمت ماه مبارک رمضان آگاه باشیم.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ماه رمضان «شهر الله» است، گفت: از جمله ماه‌های با فضیلت ماه رمضان است و روز‌های آن با فضیلت‌ترین روز‌ها و شب‌های آن با فضیلت‌ترین و ساعات آن با فضیلت‌ترین است، از این رو خداوند برای اینکه اهمیت هرچیزی را بیان کند منسوب به خودش می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کسی که در ماه مبارک رمضان از رحمت و مغفرت خدا بهره‌ای نبرده باشد بیشترین ضرر را تحمل خواهد کرد، چرا که تشنگی و گرسنگی ماه رمضان سبب خواهد شد تا از تشنگی و گرسنگی در آخرت در امان باشد.

وی بیان اینکه اعمال صالح تنها برای ماه مبارک رمضان نیست، افزود: اسلام دینی ارزشی و بر پایه و اساس ارزش‌های اخلاقی مبتنی شده است، افزود: خداوند سبک زندگی را به بندگان خودش آموزش می‌دهد تا یک مسلمان واقعی براساس سبک زندگی اسلامی زندگی کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار به ضروت استفاده حداکثری از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان در‌های بهشت باز و در‌های جهنم به روی انسان‌ها بسته است. 

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: با فضیلت‌ترین اعمال ماه رمضا ن این است که حداقل در این ماه انسان مراقب باشد تا مرتکب معصیت و گناه نشود. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات