۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۵۰۱۷۵
پیشکسوت عرصه مطبوعات مطرح کرد:

تجلیل از روزنامه نگاران تراز انقلاب اسلامی

تجلیل از روزنامه نگاران تراز انقلاب اسلامی
ملکیان با بیان اینکه تعدادی از پیشکسوتان عرصه رسانه و اساتید روزنامه نگاری به عنوان شورای سیاستگذاری جایزه قلم مقدس انتخاب شدند، گفت: مراحل برگزاری جایزه قلم مقدس در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علی رضا ملکیان پیشکسوت عرصه مطبوعات در رابطه به جشنواره قلم مقدس اظهار داشت: جایزه قلم مقدس از چند سال گذشته مطرح شد تا ما بتوانیم با توجه به عرصه روزنامه نگاری و روزنامه نگارانی که در جبهه انقلاب فعالیت می کنند برنامه ریزی کنیم تا از روزنامه نگارانی که در تراز انقلاب اسلامی هستند تقدیر شود.

پیشکسوت عرصه مطبوعات در ادامه افزود: سال گذشته اولین مراسم را تحت عنوان مراسم رونمایی از نشان قلم مقدس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شد و بهانه این مراسم نیز سالگرد درگذشت مرحوم رضا مقدسی بود.

روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی

ملکیان مرحوم مقدسی را فردی دلسوز، ولایی، متعهد و متخصص در عرصه رسانه خواند و گفت: مرحوم مقدسی سال‌ها کار خبری و رسانه ای در صدا و سیما، روزنامه ها و خبرگزاری ها کرد و همه او را به عنوان یک روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی می شناختند.

وی با اشاره به اینکه در سالگرد درگذشت مرحوم رضا مقدسی رونمایی از نشان قلم مقدس انجام شد، ابراز کرد: بنابراین شد که هر سال مراسم و برنامه ای تحت عنوان جایزه مقدس داشته باشیم و به افرادی که شاخص های روزنامه نگاری تراز انقلاب اسلامی را رعایت کنند جوایزی اهدا شود.

تجلیل از روزنامه نگاران تراز انقلاب اسلامی

پیشکسوت عرصه مطبوعات با بیان اینکه امسال بنابر تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری ها آقای مهدی پور معاون امور رسانه ای و تبلیغات، مقدمات برنامه جایزه قلم مقدس فراهم شد، اضافه کرد: آقای اشعری به عنوان دبیر جشنواره قلم مقدس انتخاب شد که از سابقه داران عرصه رسانه هستند و مسئولیت اجرایی نیز در عرصه رسانه داشته اند.

ملکیان در ادامه افزود: تعدادی از پیشکسوتان عرصه رسانه و اساتید روزنامه نگاری به عنوان شورای سیاستگذاری جایزه قلم مقدس انتخاب شدند و مراحل برگزاری جایزه قلم مقدس در حال انجام است.

شاخصه های تعیین جایزه قلم مقدس روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی

وی با اشاره به شاخصه های تعیین جایزه قلم مقدس روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد: این شاخصه ها خوشنامی در جامعه، تلاش در جهت وحدت ملی حول محور ولایت فقیه، ترویج و تعمیق ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی، مقابله با انحصار رسانه‌ای و جنگ نرم دشمنان با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطب، تشخیص اولویت‌ها در اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات صحیح و تحلیل مطابق با واقع در مورد حوادث و اتفاقات روز، ایجاد و تقویت روحیه خودباوری و امید و تلاش در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، افشا و روشنگری منصفانه پلشتی‌ها و جریانات رودروی انقلاب اسلامی و در نهایت انعکاس مشکلات واقعی مردم در کنار ارایه راه حل است.

پیشکسوت عرصه مطبوعات در پایان با اشاره به اینکه افرادی که متناسب با این شاخص ها از سوی اصحاب رسانه و پیشکسوتان عرصه مطبوعات شناخته شوند در جشنواره قلم مقدس حضور پیدا می کنند، خاطرنشان کرد: از میان آنها پنج نفر برگزیده خواهد شد و در روز 14 بهمن مراسم اهدا جایزه قلم مقدس را خواهیم داشت که اهداء نشان و تقدیرهای لازم از این پنج نفر به عمل خواهد آمد.

ارسال نظرات