۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۴۹۵۵۶

آیین رونمایی از مجموعه آثار «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی رسول اعظم(ص)» برگزار شد

آیین رونمایی از مجموعه آثار «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی رسول اعظم(ص)» برگزار شد
آیین رونمایی از مجموعه آثار «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی رسول اعظم (ص)» در ۳۳ جلد، با پیام حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی از مراجع معظم تقلید، در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از مجموعه آثار «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی رسول اعظم (ص)»  در ۳۳ جلد، با پیام حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی از مراجع معظم تقلید در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بخشی از این پیام با قدردانی از جمع‌آوری تألیفات، مقالات، تحقیقات و تبدیل کردن آن به یک مجموعه چندجلدی، آن را اقدامی مبارک عنوان کرده و تاکید کرده است: باید این چنین شخصیتی که مورد بغض عده‌ای از متعصبین قرار گرفته از مظلومیت بیرون آورده شود و تهمت‌هایی که به ایشان زده شده برداشته شود. 

آیین رونمایی از مجموعه آثار «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی رسول اعظم(ص)» برگزار شد

در این آیین آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سخنانی با اشاره به برگزاری همایش حضرت ابوطالب(ع) و عنایت خاصی که مقام معظم رهبری به این همایش داشتند، اظهار کرد: هدف ما در برگزاری همایش حضرت ابوطالب(ع) فقط اثبات ایمان حضرت ابوطالب نبود بلکه هدف این بود که شخصیت وی را در بحث ایمان محدود نکنیم؛ اگر بتوانیم شخصیت حضرت ابوطالب(ع) را در دنیای اسلام احیا کنیم، زمینه وحدت اسلامی را در دنیای اسلام فراهم می‌شود، شخصیت حضرت ابوطالب(ع) شخصیتی اسلامی و فرامذهبی است و این می‌تواند به موضوع تقریب کمک کند

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به لطف و عنایت مراجع معظم تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، سیستانی و علوی گرگانی در برگزاری همایش حضرت ابوطالب(ع) افزود: ما به کمک همه کسانی که می‌توانند در زمینه ترویج این فرهنگ نقش آفرینی کنند نیازمند هستیم ما باید محاسن کلام اهل بیت(ع) را به نخبگان و آحاد جامعه بشری القا کنیم، هر چه بتوانیم اهل بیت(ع) را بهتر در دنیا معرفی کنیم موفق‌تر و فاتح میدان خواهیم بود.

آیین رونمایی از مجموعه آثار «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی رسول اعظم(ص)» برگزار شد

آیت‌الله مروی عضو شورای عالی حوزه علمیه قم نیز در این آیین با تاکید بر لزوم آشنا شدن جهان اسلام با شخصیت حضرت ابوطالب(ع) و الگو قرار گرفتن این شخصیت بزرگ گفت: تلاش‌ها در زمینه حضرت ابوطالب(ع) ارزشمند است، اما زندگانی حضرت ابوطالب(ع) قابلیت طرح بیشتر از جمله تبدیل شدن به یک مجموعه نمایشی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مجمع جهانی اهل بیت(ع) تلاش کند که اشعار حضرت ابوطالب(ع) در دسترس علما و فرهیختگان قرار بگیرد، در کتاب‌های درسی حوزه در زمینه ادبیات باید اشعار حضرت ابوطالب(ع) قرار بگیرد و اشعار این شخصیت برجسته جهان اسلام باید در مجامع علمی ما زنده باشد.

آیت‌الله مروی اظهار کرد: نقش تربیتی حضرت ابوطالب (ع) مهم است یکی از نکات برجسته که در خصوص وی باید مورد توجه قرار گیرد، تربیت نسلی تاثیرگذار است، هر چه که در تاریخ، انسان زیبایی می‌بینیم در آن زیبایی‌ها، نقش خانواده حضرت ابوطالب (ع) جلب نظر می‌کند.

در ابتدای این مراسم و بعد از قرائت پیام آیت‌الله العظمی نوری همدانی، معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز با تشریح جزئیات برگزاری «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص)» که در سال ۱۳۹۸ برگزار شد، گفت: حاصل این همایش، مجموعه آثار همایش حضرت ابوطالب(ع) است که در ۳۳ جلد آماده‌ شده و امروز رونمایی خواهد شد.

آیین رونمایی از مجموعه آثار «همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی رسول اعظم(ص)» برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان با تقدیر و تشکر از تلاش‌های شورای علمی همایش حضرت ابوطالب(ع) افزود: علاوه بر زحمات این شورای علمی که از شخصیت‌های فرهیخته علمی بودند، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز پیگیری زیادی داشت تا مجموعه آثار این همایش هر چه زودتر آماده شود و ما آثار فاخری را در خصوص حضرت ابوطالب(ع) داشته باشیم.

شایان ذکر است در ۱۹ اسفند 1399 همزمان با سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع)، همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) از سوی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با هدف تکریم شخصیت عموى بزرگوار رسول اکرم(ص) و پدر امیرالمؤمنین امام على (ع)، با پیام تصویری آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و حضور علما و اندیشمندانی از ایران و کشورهای مختلف برگزار شد.

ارسال نظرات