۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۴۵۳۷۰
کارگردان فیلم اخت الرضا تاکید کرد؛

ضرورت اعتماد مسئولان به هنرمندان

ضرورت اعتماد مسئولان به هنرمندان
طباطبایی تاکید کرد: باید هنرمندان ما به این مرحله برسند که از تخیل و درام پردازی سخیف و تخیل نفس فاصله گرفته و مقید به تاریخ باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سید مجتبی طباطبایی کارگردان فیلم اخت الرضا در نشست نقد و بررسی و تجلیل از فیلم سینمایی اخت الرضا  که با حضور تهیه کننده و عوامل سازنده این فیلم در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد با اشاره به شکل‌گیری ایده اولیه تولید اثری برای حضرت معصومه(س) در سال های گذشته بیان داشت: چندین سال قبل با شکل گیری ایده اولیه ای در معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) شکل گرفت و حرکت خودجوشی برای تولید آثاری برای بانوی کرامت به وجود آمد

وی افزود: در این راستا پژوهش‌های اولیه‌ای خوبی انجام گرفته بود و شکل گیری این زمینه سبب شد تا رفته رفته زمینه‌های تولید فیلم سینمایی اخت الرضا به وجود آمد.

طباطبایی ابراز کرد: در تولید فیلم سینمایی اخت الرضا(ع) تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت و افراد و هنرمندان مستعد کثیری در شکل‌گیری این اثر، نقش آفرینی کردند و باید گفت که در تولید آن، محبان اهل بیت علیهم السلام از سرتاسر کشور؛ حتی کشورهای خارجی نقش آفرین بودند و این اثر، اثری است که حاصل کار دسته جمعی و گروهی می باشد.

کارگردان فیلم اخت الرضا بیان داشت: انجام کار فاخر سینمایی دارای دو بال محتوا و تکنیک و هنر دارد و بال محتوا تا اندازی از آن طرف پشت بام افتاده است که در ایام شادی، شال ساتن رنگ روشن و در ایام شهادت، شال ساتن مشکی استفاده می شود؛ از طرفی هنرمندانی بودند که در صدد خلق آثار درام بودند اما از تاریخ چنان فاصله می گرفتند که کار به سمت درام سخیف دختر و پسری می رفت.

ضرورت اعتماد مسئولان به هنرمندان

وی در ادامه افزود: باید هنرمندان ما به این مرحله برسند که از تخیل و درام پردازی سخیف و تخیل نفس فاصله گرفته و مقید به تاریخ باشند و از طرف دیگر، مسئولین مربوطه نیزباید به هنرمندان اعتماد کنند. اگر نص صریح آیات و روایات هم نبود عیبی ندارد؛ بلکه باید اجازه داده شود تا جایی که لطمه به تاریخ وارد نمی شود، شخصیت وارد کند؛ چنانکه ما این کار را کردیم و شخصیتی که استفاده کردیم، شخصیتی نبود که تاریخ را عوض کند و به نظر من می شود این چنین کارها ادامه پیدا کند؛ اما نیاز به همّت و نیروی جهادی و اعتماد متقابل دارد.

جای الگوهای بی نظیری مثل حضرات معصومین(ع) خالی است

طباطبایی با بیان این که مردم ایران علاقه زیادی برای دیدن فیلم های تاریخی دارند اظهار داشت: باید فیلم اخت الرضا در سبد خانواده مردم ما قرار گیرد.

کارگردان فیلم اخت الرضا با بیان این که دختران و مادران نجیب سرزمین ما در فقر فرهنگی رسانه ای قرار دارند خاطرنشان کرد: جایی که سریال های ترکیه ای و کره ای برای دختران و مادران نجیب سرزمین ما نقش آفرینی می کنند، جای الگوهای بی نظیری مثل حضرات معصومین(ع) خالی است.

گفتنی است در پایان این نشست از طرف خبرگزاری رسا از عوامل سازده این فیلم سینمایی تجلیل صورت گرفت.

ضرورت اعتماد مسئولان به هنرمندان

ارسال نظرات