۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۷۴۵۲۴۴

نشست نقد و بررسی و تجلیل از عوامل فیلم سینمایی اخت الرضا برگزار شد

نشست نقد و بررسی و تجلیل از عوامل فیلم سینمایی اخت الرضا برگزار شد
نشست نقد و بررسی و تجلیل از فیلم سینمایی اخت الرضا (س) با حضور کارگردان، تهیه کننده و عوامل سازنده این فیلم در خبرگزاری رسا برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی و تجلیل از فیلم سینمایی اخت الرضا (س) با حضور کارگردان و تهیه کننده و عوامل سازنده این فیلم در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حسین پیشاهنگ فعال رسانه و دبیر نشست با اشاره به علل معرفی شهر قم به حرم اهل بیت علیهم السلام اظهار داشت: یکی از علل اصلی این که شهر مقدس قم به عنوان حرم اهل بیت معرفی می‌شود، وجود حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در این شهر می باشد.

وی افزود: یکی از وظایف ما، ادای دین به حضرت معصومه سلام الله علیها است که ساخت و تولید فیلم اخت الرضا گامی بسیار خوب در راستای عمل به وظیفه و ادای دین می‌باشد.

حجت الاسلام پیشاهنگ اظهار داشت: فیلم اخت الرضا اولین فیلم جدی ساخته شده در قم و به صورت تماماً قمی می‌باشد و قطعاً این شروع بسیار خوبی برای سینمای دینی در شهر مقدس قم رقم زده است.

در ادامه این نشست سید مجتبی طباطبایی کارگردان فیلم اخت الرضا با اشاره به شکل‌گیری ایده اولیه تولید اثری برای حضرت معصومه در سالیان گذشته بیان داشت: چندین سال قبل با ایده اولیه حرکت خودجوشی برای تولید اثری برای معرفی حضرت معصومه سلام الله علیها شکل گرفته و در این راستا پژوهش‌های اولیه‌ای انجام گرفته بود اما رفته رفته زمینه‌های تولید فیلم سینمایی اخت الرضا را به وجود آمد.

نشست نقد و بررسی و تجلیل از عوامل فیلم سینمایی اخت الرضا برگزار شد

وی افزود: در تولید فیلم سینمایی اخت الرضا(ع) تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و افراد و هنرمندان مستعد کثیری در شکل‌گیری این اثر نقش آفرینی کردند و در تولید این فیلم، محبین اهل بیت علیهم السلام از سرتاسر کشور و حتی کشورهای دیگر نقش آفرین بودند و این اثر، اثری است که حاصل کار دسته جمعی و گروهی است.

در ادامه این نشست آقای جعفر ادیب تهیه کننده فیلم اخت الرضا و مدیر دفتر شبکه کربلا در ایران با اشاره به افتتاح شبکه کربلا در ایران اظهار داشت: این شبکه ۱۰ سالی است که در ایران افتتاح شده است؛ اما مدتی است که دفتر آن از تهران به قم انتقال پیدا کرده و برای خود، رسالتی را برای تولید برنامه‌های تلویزیونی و فعالیت‌های هنری مشخص کرده است. 

وی در ادامه با اشاره به وجود پتانسیل‌های بسیار در شهر مقدس قم برای تولید فیلم اخت الرضا افزود: این فیلم با همکاری عتبه حسینی و آستان حضرت معصومه با انعقاد تفاهمنامه همکاری، ساخت آن کلید خورد و با تمام مشکلاتی که در تولید این فیلم وجود داشت اما با عشق و علاقه هنرمندان قمی کارها سامان پیدا کرده و فیلم تولید شد.

همچنین در این نشست آقای سیدمهدی میرقیاثی فیلمساز و استاد دانشگاه دین و رسانه و از بازیگران این فیلم ضمن تشکر از سازندگان فیلم اخت الرضا بیان داشت: متأسفه در بین برخی از مدیران احساس می شود که در انجام برخی از کارها شجاعت ندارند تا اگر کاری را شروع کردند ولی در آن موفق نشدند، سرشان را بالا بگیرند و ناامید نشوند.

وی افزود: ما در حوزه رسانه، بخصوص در ساخت فیلم داستانی فرماندهی رسانه ای نداریم و یا اگرهم باشد، همه آنان در این فکر هستند که باید در کار خود موفق شوند و اگر نشوند، ترجیح می دهند که کار را شروع نکنند؛ درحالی که باید ساخت این گونه آثار ادامه داشته و در این زمینه یک نوع جریان سازی شکل گیرد.

در ادامه این نشست آقای احمد کشکولی مدیر تولید فیلم اخت الرضا از همه عوامل دخیل در ساخت این اثر تشکر و همکاری های هنرمندان را موجب کاهش سختی های ساخت فیلم اخت الرضا دانست.

همچنین آقای سیرتی تهیه کننده این فیلم در این نشست با اشاره به هزینه‌های بسیار بالا در ساخت پروژه‌های تاریخی و تاثیرگذاری مسائل مالی در تولید آثار بیان داشت: در تفاهمنامه اولیه اخت الرضا، قرارداد برای ساخت مستند ۲۰ دقیقه‌ای بسته شده بود؛ اما به علت وجود پتانسیل‌های لازم، ساخت و تولید فیلم سینمایی کلید خورد و با حداقل‌ترین بودجه لازم تولید شد.

وی افزود: ساخت و تولید فیلم اخت الرضا هرچند با شیوع بیماری کرونا در کشور مواجه شد و نیاز مالی پروژه را بیشتر کرد؛ اما به دلیل این که بیشتر هنرمندانِ موثر در ساخت این اثر، به صورت دلی و با حداقل‌ترین دستمزد ممکن در این اثر نقش آفرینی کردند، مشکلات مالی ساخت فیلم برطرف شده و ثمردهی آن رقم خورد.

ارسال نظرات