۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۷۳۵۲۵۶
نماینده ولی فقیه در کاشان:

خداوند به اندازه استعداد انسان‌ها از آن‌ها تکلیف می‌خواهد

خداوند به اندازه استعداد انسان‌ها از آن‌ها تکلیف می‌خواهد
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: خداوند به هر اندازه ای به انسان استعداد می‌دهد به همان اندازه تکلیف می‌خواهد و تکلیف شما با دیگران مانند مربیان شما برابر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در بازدید از مرکز انجمن کم توان ذهنی و جسمی نور امید، گفت: تکلیف هر کس به اندازه توانایی و استعدادی می‌باشد که خداوند به او داده است.

وی استفاده از وقت، مفید بودن و تبدیل تهدید به فرصت را از مزایای حضور افراد کم توان ذهنی و جسمی در این مؤسسه دانست و افزود: خدا و امام زمان (عج) شما را خیلی دوست دارند چرا که کسانی که از نظر جسمی و ذهنی و عقلی سالم هستند مرتکب گناهان بزرگ می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: شما افراد کم توان ذهنی و جسمی با وجود اینکه به لحاظ جسمی و توان ذهنی، کمی ضعیف هستید، اما مسیر خدا را می‌روید.

وی با اشاره به اینکه راه امیرمومنان (ع)، امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) راه حق است و اگر در این راه مشکلاتی بود یکدیگر را به صبر سفارش می‌کنند، اظهار داشت: شما افراد کم توان ذهنی و جسمی به دلیل اینکه در مسیر صحیح و درست قرار دارید خدا و امام زمان (عج) شما را دوست دارند.

به گفته وی خداوند به هر اندازه‌ای که به یک نفر استعداد می‌دهد به همان اندازه از او تکلیف می‌خواهد و تکلیف شما با دیگران مانند مربیان شما برابر نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: شما با کمک مربیان ضعف و تهدید خود را به نقطه قوت و فرصت تبدیل کرده اید، اما برخی افراد دیگر مانند شما در منزل هستند و عملا کاری انجام نمی‌دهند، درحالیکه شما علاوه بر کار در این مکان در منزل نیز فعال و مفید هستید.

وی با اشاره به اینکه حضور شما در این مؤسسه استفاده صحیح و درست از وقت و فرصت است، اظهار داشت: انسان مومن همیشه باید کار‌های مفید انجام دهد و شما یکی از کار‌های مفید را انتخاب کرده اید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تبریک میلاد امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) می‌فرماید، کسی که با مردم خوش اخلاق‌تر و در خانه با اهل خانه مهربان‌تر باشد در قیامت به من نزدیکتر خواهد بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات