۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۹۰۹۲۰
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

تبیین، بهترین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن است

تبیین، بهترین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده تبیین را بهترین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن دانست و گفت: در روزگار حسّاس و پیچیده فعلی، روشنگری بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت و اهمیت تبیین، به بایدها و نبایدهای اجرای این مهم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه تبیین و روشنگری کلیدواژه‌هایی پرتکرار در بیانات سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزود: ایشان تبیین حقیقت را مهم‌ترین وظیفه و عمده هدف انبیا می‌دانند و معتقدند بدون تبیین و روشنگری قطعاً هیچ فکری و هیچ اندیشه متقنی، توفیق رواج و اعتقاد عمومی را پیدا نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: از سوی دیگر ایجاد گفتمان و مطالبه عمومی و حرکت کشور به سمت اهداف اصلی نیز بدون روشنگری محقق نمی‌شود؛ زیرا به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما با ذهن‌ها و دل‌ها مواجهیم و باید دل‌ها قانع شود، اگر دل‌ها قانع نشد، جسم‌ها به کار نمی‌افتد.

وی با اشاره به اینکه تبیین بهترین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن است، گفت: روزگار حسّاس و پیچیده‌ای که در آن قرار داریم اهمیت روشنگری را بیش از هر زمان دیگری یادآور می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در دوره کنونی نقشه دشمن علیه انقلابِ ملت ایران نفوذ است؛ زیرا دشمن از اینکه بتواند به نظام اسلامی ضربه اساسی وارد کند ناامید است چون می‌داند در داخل به‌قدر کافی انگیزه و ایمان و صدق و آمادگی وجود دارد؛ امّا از اینکه بتوانند نفوذ کنند ناامید نیستند؛ ازاین‌رو می‌خواهند دل‌ها را تسخیر کرده و ذهن‌ها را تغییر بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل این نقشه پیچیده و ابزارهای فراوان آن وظیفه بزرگ تبیین بر دوش همه غمخواران ملّت ایران و کشور است و این روشنگری نیز درواقع جهاد است؛ زیرا جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست بلکه شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی و جهاد مالی است.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اینکه اهمیت آداب روشنگری به‌قدر اهمیت خودِ تبیین است، گفت: همان‌قدر که جهاد روشنگری اهمیت دارد، آداب مهمی نیز دارد که باید دلسوزان انقلاب و جهادگران این عرصه به آن‌ها ملتزم باشند.

وی با تأکید بر تبیین و آگاه‌سازی بدون ایجاد فتنه، فساد و دعوا، گفت: آگاه‌سازی متقن، مستدل و بهنگام، دوری از جنجال، هیاهو و غرض‌ورزی، فعالیت عمار گونه و بدون تعصب و تعلقات جناحی، استقامت و تکرار و پرهیز از تهمت زدن ازجمله تأکیدات رهبر معظم انقلاب در مسیر تبیین و ایفای رسالت آگاه‌سازی است که باید موردتوجه همه نخبگان و فعالان این بخش باشد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات