۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۹۰۷۰۹
رییس دانشگاه عالی دفاع ملی:

نگاه جهانی مهدوی می‌تواند آرام بخش دل‌های مستضعفان باشد

نگاه جهانی مهدوی می‌تواند آرام بخش دل‌های مستضعفان باشد
سردار وحیدی گفت: امروز نگاه جهانی مهدوی که از مشخصات اصلی فرهنگ دفاعی و امنیتی است، می‌تواند آرام بخش دل‌های مستضعفان باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار احمد وحیدی رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی در همایش " فرهنگ دفاعی و امنیتی بر اساس آموزه‌های مهدوی" که امروز در سالن همایش‌های مؤسسه اسراء برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده اظهار داشت: در شرایطی فرهنگ مقاومت که برآمده از همین فرهنگ والای دفاعی و امنیتی انقلاب اسلامی بوده، در حال معجزه آفرینی است و در همه مناطق جبهه‌های نبرد استکبار با نظام حق به پرچمداری نظام جمهوری اسلامی ایستاده است و حق این است که این فرهنگ خوب و مجدد بازشناسی و بازتعریف شود.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی ادامه داد: شاید تصور شود که لفظ معجزه اغراق باشد، اما واقعیتی است که امروز در صحنه مبارزه با استکبار مشاهده می‌شود و این چیزی جز برگرفته از همین فرهنگ مقاومت نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به بودجه دفاعی ایالات متحده آمریکا بیان کرد: بودجه دفاعی آمریکا به اندازه ۱۳ کشور بعد از خودش همچون چین، روسیه، انگلستان، فرانسه، ژاپن، کانادا و عربستان است، کشوری که امروز اسیر دست مقاومت شده و در حال دریافت سیلی‌های محکم است که آخرین سیلی را همین چند روز گذشته از یمن دریافت کردند.

وحیدی ادامه داد: نزدیک ۴ سال انواع فشار‌ها را در یمن اعمال کردند و آمریکا به صورت مستقیم در نبرد حضور داشته و تمام سوخت‌رسانی‌های هواپیما‌های سعودی توسط رژیم آمریکایی‌های صورت می‌گرفت.

وی با بیان این‌که خود غربی‌ها معترف هستند که جنایات واقع شده در منطقه توسط این ائتلاف در قرن گذشته بی‌نظیر بوده است، گفت: ملتی مظلوم و تنها که از جهات زمینی، دریایی و هوایی مورد حمله واقع شده‌اند و فقط به اتکای حمایت معنوی انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت دفاع کردند، امروز توسط همین ائتلاف عربی و ضداسلامی که قطع نامه ۲۲۱۶ را علیه مردم یمن صادر کردند، به مذاکره دعوت می‌شوند و این نشان از قدرت فرهنگ مقاومت دارد.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی تصریح کرد: بهترین سلاح‌های آمریکا در اختیار عربستان و امارات بود، اما مردم یمن پیروز شدند و البته یمن تنها کشور مقاوم پیروز نبوده است و کشور‌های دیگری همچون سوریه از جمله این کشور‌های مقاوم هستند که بعد از گذشت هفت سال از اخراج آن‌ها از اتحادیه عرب، امروز شبه مسابقه‌ای برای وارد کردن دوباره سوریه به اتحادیه عربی ایجاد شده است.

وی مطرح کرد: همه سران عربی می‌گفتند تا بشار اسد از سوریه نرود، با آن‌ها مذاکره نمی‌کنیم، این پیروزی فرهنگ مقاومت یعنی دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی است، حمایت معنوی و گسترده مستشاران ما و البته عزم جزم خود ملت سوریه، سبب پیروزی آن‌ها بر جبهه استکبار و ضداسلامی شد.

وحیدی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب به الگویی تمام عیار برای مسلمانان جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: قبل از این‌ها هم ملت مقاوم لبنان و حزب‌الله با تأسی به این فرهنگ بر رژیم صهیونیستی پیروز شدند، قابل توجه است که این فرهنگ محدود به مرز‌های شیعه نیست، هرچند شیعیان در میدان اصلی مبارزه با استکبار هستند، اما جبهه مقاومت فلسطین نیز که برادران اهل سنت هستند با تأسی به این فرهنگ توانستند در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و پبروزی‌های متوالی کسب کند، البته بازهم این فرهنگ محدود به مسلمانان نمی‌شود و افرادی همچون چاوز که مسلمان نبودند، نیز سخت‌ترین مبارزات را با رژیم و فرهنگ صهیونیستی در ونزوئلا انجام داد.

رییس دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی ادامه داد: بنابراین این فرهنگ یک فرهنگ جهانی است و اگر بگوییم این همایش براساس آموزه‌های مهدوی است، حرف حقی است، چراکه وجود حضرت امام زمان (عج) که متعلق به شیعیان نیست، بلکه به همه جهان تعلق دارند.

وی با بیان این‌که امروز نگاه جهانی مهدوی که از مشخصات اصلی فرهنگ دفاعی و امنیتی است، می‌تواند آرام بخش دل‌های همه مستضعفین باشد، خاطرنشان کرد: امام راحل پانزدهم شعبان را روز مستضعفین نام گذاری کردند، بحث مسلمانان فقط نیستند، بنابراین بایستی در سطح جهانی و بر اساس آموزه‌های مهدوی که مهمترین خصوصیت آن جهانی بودن و دو گمشده بزرگ یعنی امامت و عدالت است.

وحیدی ادامه داد: اگر امام خود را گم نکرده بودیم که این‌جا نبودیم، بنابراین باید امام خود را بیابیم، دو رکن اساسی اصول دین ما در تحقق سرنوشت ما وابسته به وجود حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) است و با این دو گمشده می‌توان به آرامش رسید.

رییس دانشگاه و پژوهشگاه  عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی تأکید کرد: این برترین فرهنگی است که امروزه انسان‌های جهان محتاج آن هستند، امروز سراسر جهان یا از رهبران نالایق و ناشایست که در قالب‌های دولت‌های ظلم و جور درست شده‌اند، نالان هستند یا از بی‌عدالتی که امروز انسان‌ها را از خود بی خود کرده است.

وی افزود: این جریان مقاومت و فرهنگی باید بسترساز ظهور باشد، همانطور که امام راحل فرمودند انقلاب ما بستر ساز ظهور است، این فرهنگ هم همان است، بنابرانی حال که این فرهنگ دفاعی و امنیتی در حال معجزه آفرینی است آن هم بر اساس آموزه‌های مهدوی باید بازآفرینی و بازتعریف شود، حق است که همایش‌ها گذاشته و نظریات از دل این فرهنگ استخراج شود تا جهان بداند که راه نجات چیست و بدون تردید این امر وظیفه امروز ما است.
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
 
تعداد بازدید : 10
/۸۷۶/پ202/ق
ارسال نظرات