۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۴۴۷۸۳۴
آیت الله صفایی بوشهری:

بسیاری از تخلفات ادرای به دلیل عدم فهم مدیران از قانون است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بسیاری از تخلفات ادرای بخاطر عدم فهم مدیران از قانون است، گفت: در این رابطه فهم قانون از سوی مدیران بسیار مهم و ضروری است.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، قاضی سراج، رییس سازمان بازرسی کل کشور که روز یکشنبه جهت تودیع و معارفه مدیرکل جدید سازمان بازرسی استان به بوشهر سفر کرده بود با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.

آیت الله غللامعلی صفایی بوشهری در ابتدای این دیدار از تلاش ها و کوشش های سازمان بازرسی کل کشور به ویژه پیگیری های اخیر در عرصه حقوق های نجومی و برخوردهای قاطع صمیمانه تشکر کرد.

یکی از ابعاد مهم هندسه نظام اسلامی، نظارت و بازرسی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه با بیان اینکه اولین ناظر و بازرسی عالم وجود، خود خداست، افزود: یکی از ابعاد نظام عالم خلقت، بازرسی است و در قرآن بحث بازرسی و نظارت فراوان دیده شده است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه خداوند یکی از ابعاد وجودی خود را بازرسی، نظارت و تصحیح گذاشته، اظهار داشت: بازرسی از ارکان اساسی نظام خلقت است و اگر بازرسی نباشد قطعاً نظام آفرینش دچار اختلال می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم هندسه نظام اسلامی، نظارت و بازرسی است، وظایف بازرسی را دارای دو وجه جلوگیری از لطمات درون نظام و پیشگیری با برنامه های دقیق دانست.

وی افزود: در این 38 سالی که از انقلاب می گذرد بخاطر روح تقوا، ایمان و ولایتمداری، دچار آسیب های جدی نشده ایم اما همین آسیب هایی هم که وجود دارد برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار گران است چون نظام ما نظام اسلامی، ولایی، انقلابی است.

مهم ترین نقش سازمان بازرسی، پیشگیری از وقوع جرم است

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نقش سازمان بازرسی در پیشگیری و برخورد بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: نقش برخورد تنها می تواند 25 درصد مسائل را تصحیح کند و مهم تر از آن، پیشگیری از وقوع جرم حکومتی توسط مدیران بالادستی، میان دستی و پایین دستی است.

وی نقش پیشگیری را در بازرسی بسیار مهم دانسته و تأکید کرد: باید بر روی پروژه پیشگیری از وقوع جرم در فضاهای مرتبط و جامعه هدف سازمان بازرسی بسیار کار شود.

بسیاری از تخلفات ادرای بخاطر عدم فهم مدیران از قانون است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان بیانات خود، با بیان اینکه بسیاری از تخلفات ادرای بخاطر عدم فهم مدیران از قانون است، ادامه داد: در این رابطه فهم قانون توسط مدیران بسیار مهم و ضروری است.

در پایان این دیدار آیت الله صفایی بوشهری برای آقایان کرمی به عنوان مدیرکلی جدید بازرسی استان بوشهر و آقاجری مدیرکل جدید استان خوزستان آرزوی موفقیت کرد.

لازم به ذکر است که غلامحسین کرمی بین سالهای ۸۷ تا ۹۰ عهده دار همین مسئولیت در بوشهر بود، اما پس از آن با محمد آقاجری مدیرکل بازرسی خوزستان جابجا شد و این موضوع تاکنون ادامه داشته است.

اما اکنون با حکم قاضی سراج، وی مجددا به عنوان بازرس کل استان بوشهر منصوب شد و همچنین در حکمی محمد آقاجری نیز به سمت بازرس کل استان خوزستان منصوب کرد./833/101/ب2

ارسال نظرات