۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۷۹۹۵
استاد حوزه علمیه قم:

بی‌حجابی عدم رعایت حق الناس است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حجاب یکی از مهم‌ترین راهبردها برای مقابله با جنگ نرمی فرهنگی دشمنان است، گفت: بی حجابی به منزله زیر پا گذاشتن حق الناس است.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی بعد از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) با اشاره به اینکه حجاب یک ارزش الهی و از واجبات است، افزود: کسی که حجاب را رعایت نکند ارزش و واجب الهی را زیر پا گذاشته و از این منظر حق الله است و همچنین گناه حق الناس را مرتکب شده است.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان دین با انواع تبلیغات رسانه ای و فضاهای مجازی در قالب جنگ نرم به دنبال گرفتن حجاب و عفاف از زنان مسلمان هستند زیرا می دانند که اگر عفت از زن مسلمان گرفته شود جامعه دینی سقوط خواهد کرد.


مومنی با بیان اینکه حجاب و پوشش دینی مانعی برای حضور فعال زنان در عرصه های مختلف نیست، گفت: زن با داشتن پوشش و عفت در کلام و بیان و نگاه می تواند با امنیت و آزادی کامل در همه عرصه ها نقش آفرینی کند.

 

وی با اشاره به آثار اجتماعی حجاب اظهار کرد: حجاب نه تنها باعث آرامش و امنیت فردی زن می شود بلکه باعث حفظ جامعه از آلودگی ها و فساد و همچنین مانعی برای تهاجم فرهنگی دشمن و نفوذ آن در جامعه به حساب می آید.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نمی‌توان حجاب را که یک ارزش خوب است با اجبار در جامعه نهادینه کرد، گفت: دلیل اینکه کودکان و دختران امروز از حجاب فراری هستند این است که مادران و خانواده‌ها آن‌ها را از دوران کودکی با حجاب آشتی نداده و خواسته اند از سن تکلیف به یکباره دختران آن‌ها با حجاب شوند که همین موضوع موجب دلزدگی و عدم پایبندی درست آن‌ها به حجاب و عفاف شده است.


مؤمنی ادامه داد: تا زمانی که نتوانیم نسل جوان را با مفهوم و معنای عمیق حجاب و عفاف آشنا کنیم اجرای برنامه‌های فرهنگی و حتی برخورد فیزیکی برای نهادینه کردن این فرهنگ ارزشی بی‌فایده خواهد بود.

 

وی یادآور شد: برای نهادینه کردن حجاب و عفاف باید از مهدهای کودک شروع کرد و در دبستان به صورت عمیق باید دختران و پسران را با مفهوم حجاب و دلایل ضرورت آن آشنا کرد./968/پ202/ف

ارسال نظرات