۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۱۶۳۹۲
عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی:

شیوخ شکست خورده جنگ شش روزه هنوز پیام مقاومت را درک نکرده‏اند

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام روانبخش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مطرح کردن اقتصاد بدون نفت، گفت: دولت تکنوکرات اصلاحات با این حرف مخالفت کرد و آن را جدی نگرفت و اگر این حرف را عملی می کرد، به فرموده رهبر معظم انقلاب دیگر بر فروش نفت تکیه نمی‏کردیم و هر وقت که اراده می‏کردیم شیرهای نفت را می‏بستیم تا کسی جرأت نکند ما را تهدید به تحریم اقتصادی کند.
حجت الاسلام روانبخش

حجت‏الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی موسسه آموزشی پزوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به جایگاه مقاومت در مکتب سیاسی اسلام اشاره کرد و گقت: مقاومت حزب الله در جنگ 33 روزه پیام‏های مهمی برای کل جهان داشته که یکی از این پیام‏ها این بود که به اذن خداوند گروه کوچکی بر گروه بزرگی پیروز شد.

وی با بیان این‏که تمام شیوخ عرب، آمریکا و صهیونیست‏ها با حمایت‏های خود پشت سر اسرائیل غاصب قرار داشتند، ابراز داشت: اسرائیل جنایتکار با این همه پشتوانه مالی، نظامی، رسانه‏ای و فرهنگی نتوانست ارتش خود را پیروز این میدان ببیند و با گروهی کوچک اما با دل‏هایی بزرگ مبارزه موفقیت آمیزی داشته باشد.

حجت‏الاسلام روانبخش با اشاره به جنگ شش روزه اعراب مقابل رژیم اشغالگر قدس و شکست سنگین آنها، اظهار داشت: پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه پیامی مشخص و پویا برای همه حکام عرب که در جنگ شش روزه شکست خورده بودند داشت ولی متأسفانه آنها اهمیت این پیام را درک نکردند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی پزوهشی امام خمینی(ره) در ادامه تصریح کرد: امروزه مشاهده می‏شود که مقاومت در غزه این پیام را دریافت کرده و به مرحله درک پیام رسیده است چرا که می‏بینیم رژیم صهیونیستی به تکاپو برای راضی کردن مقاومت برای آتش بس افتاده است.

دبیر سیاسی هفته‏نامه پرتو سخن با توجه به شبیخون فرهنگی دشمن و تهاجم بی‏سابقه فرهنگی آنان علیه کشورهای بیدار منطقه، تکیه کردن به مقاومت نظامی را کافی ندانست و ابراز داشت: ریشه مقاومت نظامی مقاومت فرهنگی است و آن چیزی که ما را به پیروزی می‏رساند روحیه شهادت طلبی است و آن ملتی که بگوید چه بکشیم چه کشته شویم پیروز هستیم و از مرگ هراسی نداشته باشد این‏چنین ملتی بی‏شک پیروز میدان خواهد شد.

وی با بیان این‏که روحیه شهادت طلبی در فرهنگ ما نهادینه شده است، اظهار داشت: اساس فرهنگ شهادت طلبی ایمان به خد، ایمان به آخرت، معاد و قیامت است و اگر با تهاجم فرهنگی، دشمن این اعتقاد را از جوانان ما بگیرد دیگر روحیه شهادت طلبی وجود نخواهد داشت و اعتقادات جوانان ما با جنایتکاران اسراییلی هیچ فرقی ندارد.

حجت‏الاسلام روانبخش با تأکید بر این‏که مقاومت اقتصادی بعد از فرهنگ نقش با اهمیتی در کنار مقاومت نظامی دارد، ابراز داشت: اگر اقتصاد ما مقاوم باشد و به نوعی شکست ناپذیر شود دشمن نمی‏تواند با تهدید تحریم اقتصادی ملتی را در تنگنا قرار دهد و به آن آسیب برساند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی پزوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مطرح کردن اقتصاد بدون نفت، تأکید کرد: دولت تکنوکرات اصلاحات با این حرف مخالفت کرد و آن را جدی نگرفت و اگر این حرف را عملی می کرد، به فرموده رهبر معظم انقلاب دیگر بر فروش نفت تکیه نمی‏کردیم و هر وقت که اراده می‏کردیم شیرهای نفت را می‏بستیم تا کسی جرأت نکند ما را تهدید به تحریم اقتصادی کند.

دبیر سیاسی هفته‏نامه پرتو سخن در پایان به مؤلفه های مهم مقاومت فرهنگی اشاره و تصریح کرد: مهم ترین مؤلفه مقاومت فرهنگی ایمان به خدا، معاد و جهان آخرت است که در این زمینه باید مسؤولان فرهنگی راهکارهایی را برای تقویت این اعتقادات ارائه دهند تا شاهد فرهنگی غنی و شهادت طلبانه در جهان اسلام باشیم./922/ت302/س

ارسال نظرات