۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۵۶۹۵۳
مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف:

حضرت فاطمه معصومه فقیهه اهل بیت و مجتهده زنان عصر خویش بود

خبرگزاری رسا ـ مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه گفت: به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه(س)، احکام ، عقاید و اخلاق اسلامی از خانه حضرت موسی بن جعفر(ع) در میان زنان شیعه ترویج و تبلیغ شد.
حجت الاسلام رضوي مهر

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی مهر مشاور و نماینده رییس سازمان اوقاف در امور حوزه‌های علمیه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام وفات حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: وجود نازنین حضرت معصومه(س) در قم از الطاف خفیه الهی بر شیعیان است.

وی افزود: در دوران پر از خفقان حضرت موسی بن جعفر(ع) که ایشان دائماً تحت تعقیب، هجرت و تبعید به سر می بردند این وجود پر برکت و روح عالمانه حضرت فاطمه معصومه(س) بود که توانست در ترویج دین مبین اسلام گامهای ارزشمندی بردارد.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: به برکت وجود حضرت فاطمه معصومه (س) فقیهه اهل بیت(ع) و مجتهده زنان عصر خویش بود، از این‌رو احکام ، عقاید و اخلاق اسلامی از خانه حضرت موسی بن جعفر(ع) در میان زنان شیعه ترویج و تبلیغ شد.

وی با اشاره به سفر آن حضرت به ایران به منظور دیدار با برادر خود، حضرت امام ضا (ع) در مشهد و بروز حوادث تلخ در ساوه که منجر به شهادت برادران و تعدادی از همراهان ایشان و تغییر مسیر حرکت آن حضرت به قم شد، بیان داشت: از آنجایی که قم توسط اشعریان از ربع قرن اول به عنوان مدینه شیعیان و قبله اهل ایمان شناخته شده بود و همچنین بو و سیره اهل بیت(ع) فضای آنجا را عطراگین کرده بود، حضرت فاطمه معصومه(س) را بر آن داشت که به سوی این مکان رهسپار شوند.

این استاد حوزه اظهار داشت: ایشان پس از ورود به شهر قم مود استقبال گرم اشعریان و شیعیان قم قرار گرفت و این استقبال مردم به گونه ای بود که تسکین دهنده و التیام بخش زخمی شد که این بانوی گرامی در فقدان از دست دادن و شهادت برادران خود متحمل شده بودند.

وی در بیان آثار و برکات حضور آن حضرت در شهر مقدس قم با اشاره به وجود حوزه علمیه قم به عنوان مرکز علمی جهان اسلام و حضور علما و مراجع تقلید در این شهر، اظهار داشت: به برکت وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه بود که ما شاهد انقلاب اسلامی ایران در قرن بیستم و به دست عاشق بارگاه این حضرت یعنی حضرت امام خمینی(ه) بودیم و اکنون نتایج این انقلاب را پس از اندکی زمان در بیداری اسلامی کشورهای منطقه همچون مصر، لیبی، بحرین و دیگر کشورها هستیم.

حجت الاسلام رضوی مهر بیان داشت: امروز نور علم از محفل حریم مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به سراسر عالم طلوع کرده و قلم و بیان مراجع و علمای بزرگ الگویی برای شیعیان عالم است.

وی در پایان با اشاره به فعالیتهای خوب صورت گفته در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به منظور شناخت سیره و روش زندگی اهل بیت(ع) آن را کافی ندانست و بیان داشت: امید است فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی، نشر عقاید و احکام تبلیغ چهره به چهره و تشکیل کمیته های ایده پروری در زمینه ترویج شریعت و احکام دین و نیز تبلیغ راه و سیره اهل بیت(ع) در کنار این مضجع شریف ایجاد شده و با توسعه حرم و اطراف آن شاهد شکوهمندی بیشتر آن باشیم./9192/ ت302/ن

ارسال نظرات