۱۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۰۰۱۵۸
حجت الاسلام رفیعی:

زندگی حضرت عبدالعظیم بهترین الگو برای ولایتمداری و ادب در برابر امام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی گفت: حضرت عبدالعظیم با اعمال صالح و با اطاعت الهی به این درجه والا رسید و تکریم ایشان صرفا بخاطر این نیست که جد ایشان امام حسن مجتبی (ع) است.
حجت‌الاسلام ناصر رفيعي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم، حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه گفت: زندگانی حضرت عبدالعظیم الحسنی بهترین الگو برای ولایتمداری و رعایت ادب در برابر امام است.

وی در مراسم جشن میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی در مصلای بزرگ ری افزود: حضرت عبدالعظیم الحسنی با اعمال صالح و با اطاعت الهی به این درجه والا رسید و تکریم ایشان صرفا بخاطر این نیست که جد ایشان امام حسن مجتبی علیه السلام است.

وی گفت: اینکه ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم، ثواب زیارت حضرت سیدالشهداء (ع) است و اینکه ایشان از سوی امام هادی (ع) بارها مورد تکریم قرار گرفته است، برای این است که عبد و مطیع واقعی خداوند بوده است.

حجت الاسلام رفیعی در بیان ویژگی های شخصیت والای حضرت عبدالعظیم، سخاوت و کرامت ایشان را یادآور شد و گفت: لقب حضرت عبدالعظیم الحسنی، سیدالکریم است و همچنین ادب در برابر امام و حجت خدا نیز از دیگر خصوصیات ویژه ایشان است.

وی افزود: ویژگی دیگر این شخصیت بزرگوار این بود که دغدغه دین داشت و از این رو با اینکه مرجعیت علمی داشت و از بزرگان و فقها محسوب می شد، در حضور امام (ع) دین و عقاید خود را عرضه داشت.

حجت الاسلام رفیعی گفت: ولایتمداری از دیگر ویژگی های حضرت عبدالعظیم الحسنی است زیرا در مراحل مختلف زندگی نشان داد به معنای واقعی ولایت پذیر است و منش خود را بر اثر منش امام خود بر گزید.

استاد حوزه علمیه همچنین در بیان روایتی از امام باقر (ع) گفت: دوست داشتن اهل بیت علیهم السلام صرفا برای شیعه اهل بیت بودن کفایت نمی کند.

وی گفت: امام باقر علیه السلام در روایتی به خدا سوگند می خورند که شیعه ما نیست مگر کسی که تقوای الهی پیشه کند، فروتن و امانت دار باشد و همچنین ذکر خدا بگوید و نماز و روزه را برپا دارد و نیکی به والدین کرده و حقوق همسایه را رعایت کند و دروغ نگوید.

این استاد حوزه علمیه گفت: حضرت امام باقر علیه السلام در این روایت فرموده اند که شیعیان ما، زبانشان را نمی‌گردانند مگر به خیر که آن‌ها امنای اقوام خود هستند.

حجت الاسلام رفیعی گفت: از مصادیق امانتداری، امانتداری خون شهدا، امانتداری از انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام است و مهمترین نکته نیز این است که انسان در خطرات حافظ دین خدا و عمل کننده به دستورات الهی باشد./916/د102/ع

ارسال نظرات