۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۹۳۳۵۴

همایش بزرگداشت شیخ بهایی در سوریه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت علامه شیخ بهاءالدین محمد عاملی (شیخ بهایی) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه دوم دی ماه در محل تالار امام خمینی(ره) رایزنی فرهنگی کشورمان در دمشق برگزار می شود.
شيخ بهايي
به گزارش خبرگزاری رسا، سیدعلی موسوی زاده، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با اعلام خبر برگزاری همایش بزرگداشت علامه شیخ بهاءالدین محمد عاملی(شیخ بهایی) در روز پنجشنبه، دوم دی ماه در محل تالار امام خمینی(ره) رایزنی فرهنگی کشورمان در دمشق، گفت: این همایش منطقه ای با همکاری دبیرخانه کنگره شیخ بهایی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و همزمان با سالروز ولادت این فقیه محدّث برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این همایش 11 نفر از شخصیت های مذهبی، فرهنگی و دانشگاهی کشورهای ایران، سوریه و لبنان پیرامون موضوع مقالات خود به سخنرانی خواهند پرداخت، افزود: در این همایش به جنبه های فلسفی، عرفانی و کلامی شیخ بهایی، دستاوردهای معماری وی و جنبه های ادبی و فقهی این عالم فرزانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موسوی زاده گفت: این همایش با قرائت پیام دکتر سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان و همچنین پیام دکتر ریاض عصمتف وزیر فرهنگ کشور سوریه آغاز خواهد شد./981/گ
ارسال نظرات