۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۸۷۳۷۲
بخش دوم/سخنگوی دستگاه قضایی:

ادعای ارسال نامه رییس قوه قضاییه به رهبر انقلاب کذب محض است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی قوه قضاییه در کنفرانس مطبوعاتی با نمایندگان رسانه های گروهی، با اشاره به ادعای برخی سایت های ضد انقلاب در مورد ارسال نامه رییس قوه قضاییه به رهبر انقلاب و ابراز نارضایی از برخی دستگاه ها، آن را کذب محض دانست.
نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در دومین نشست مطبوعاتی خود با حضور اصحاب رسانه با اعلام اخبار جدید قضایی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام اژه ای در ابتدای جلسه با اشاره به خطرات مواد مخدر در جامعه خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: امروز این ماده مخدر و نسل برانداز با دو هدف تجاری و اهرم سیاسی در برخی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برخی افرادی که امروز در حال حمل این مواد برای به دست آوردن نیاز مالی خود هستند معمولا بهره اصلی را از این تجارت نمی برند بلکه قاچاقچیان اصلی هستند که بیشترین سود را از آن می برند و معمولا پنهان از نظر ها و دور از دسترس قانون فعالیت می کنند.

وی با ارائه گرازش آماری از افرادی که به دلیل حمل بالای مواد مخدر محاکمات سنگین شامل حالشان شده است ابراز داشت: این افراد عامل اصلی نیستند، قوه قضاییه برای برخورد یکسان با پرونده هایی از این دست، این امور را به دادستانی های کل کشور محول کرده است. در عین حال با نیروی انتظامی هماهنگ شده تا گزارش موارد بخصوص را بلافاصله بعد از دستگیری به دادستانی کل کشور ارسال شود.

حجت الاسلام اژه ای همچنین در دومین خبر اعلامی خود ضمن هشدار به خانواده ها و تمامی اقشار جامعه ایراد داشت: اخیرا مشاهده شده که افرادی به نام مسئولین و بستگان مسئولین و حتی تحت عناوین خبرنگار در برخی جاها حضور می یابند و تحت این عناوین کلاهبرداری و اخاذی می کنند که قوه قضاییه در این زمینه به جامعه هشدار می دهد.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید در این رابطه اطلاع رسانی کنند بیان داشت: اخیرا یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرده بود که به نام وی از شرکتی اخاذی شده است همچنین اعلام شده بود که به نام یکی از فرزندان مسئولین قضایی اخاذی صورت گرفته بود از این رو به تمامی افراد جامعه و خانواده ها اعلام می کنیم که به هیچ وجه به چنین چیزهایی اعتنا نکنید و قبل از استعلام چیزی به آنها ندهید.

وی همچنین با اشاره به پرونده سکینه محمدی گفت: اخیرا از طریق تماس تلفنی با فرزند این متهم تماس گرفته شده تا با دو نفر خبرنگاری که برای مصاحبه با خانواده او می آیند همکاری کنند اما پس از حضور دو فرد که به عنوان توریست در ایران حضور یافته اند کاشف به عمل آمده که هر دو خبرنگار نبوده و یا اسناد مربوط به خبرنگار بودنشان همراه آنها نمی باشد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در ادامه اظهارات خود در پاسخ به سئوال خبرنگاری در رابطه با نظر قوه قضاییه در خصوص دانشگاه آزاد از نظر قانونی و فقهی گفت: این بحث زمان مستوفی می خواهد و در حد یک نشست مطبوعاتی نیست.

وی با بیان اینکه وقف دانشگاه آزاد از لحاظ قانونی اشکالات متعددی دارد بیان داشت: دو گروه مجزا در قوه قضاییه بحث وقف دانشگاه آزاد را مورد بررسی قرار داده اند و هر دو پس از بررسی به این نتیجه رسیده اند که این وقف دارای اشکال است.

وی تصریح کرد: این دو گروه یکی وقف دانشگاه آزاد را از منظر قانون و حقوق و دیگری از لحاظ فقه و شرع مورد بررسی قرار داد و اشکالات متعددی را برای آن اعلام کرد که بیان آن در این جلسه نمی گنجد از این رو خوب است که وقت مستوفی بگذارند و برای مدعیان درست و غلط بودن آن بیان شود.

به گزارش خبرنگار رسا انحلال و توقیف حزب مشارکت اسلامی و سازمان مجاهدین اسلامی سئوال دیگر خبرنگاری از محسنی اژه ای بود که پاسخ طولانی محسنی اژه ای را در بر داشت.

وی در این رابطه ابراز داشت: کمیسیون احزاب توقیف موقت حزب مشارکت را صادر می کند و وکلای حزب مشارکت از آن شکایت می کنند و دادخواستی با سه خواسته به دادگاه شعبه 27 عمومی ارائه می کنند.

وی افزود: شایان ذکر است که در سال 88 دادستان وقت تهران وقتی علیه برخی اعضای مشارکت و مجاهدین کیفر خواست صادر می کند درخواست انحلال این حزب و سازمان را نیز ارائه می دهد که این کیفر خواست در دادگاه شعبه 15 انقلاب در همان زمان در حال رسیدگی بود.

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: در فروردین امسال کمیسیون ماده 10 احزاب به وضعیت این سازمان و حزب رسیدگی کرده و در 29/2/89 آنجا هم تقاضای انحلال را از دادگاه انقلاب داشته است، لذا درخواستشان به شعبه 15 انقلاب ارائه می شود.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که با توجه به ادعای یک سایت ضد انقلاب آیا نامه ای از سوی رییس قوه قضاییه به رهبر معظم انقلاب مبنی بر گلایه وی نسبت به برخی سازمان ها صحت دارد اظهار داشت: کار دشمن ضد انقلاب روان جامعه را به هم ریختن و ایجاد اختلاف کردن و جنگ اجتماعی است.

وی تاکید کرد: من یقین داشتم که سرتاپای این مطالب دروغ است اما از ریاست قوه قضاییه پرسیدم که وی اعلام داشت این یک کلمه اش هم راست نیست این نشان می دهد که یک جعلی صورت گرفته که هیچ بخشی از آن درست نیست.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا قوه قضاییه در خصوص توهین به برخی مسئولان ارشد نظام و به خصوص توهین به رییس جمهور که اخیرا مشاهده شد اقدامات قانونی انجام می دهد گفت: تا الان دو سه پرونده در این زمینه تشکیل شده است و به آن رسیدگی می شود اما در این موارد خود مسئول می گوید من از کسی شکایت ندارم و رسیدگی نکنید.

وی یاد آور شد: اگر به هر فرد حقیقی توهینی شود آن توهین جرم است ولی اگر به مسئولی در راستای مسئولیت او توهین گردد اگر خودش هم شکایت نکند این قابل تعقیب است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در پایان با اشاره به این که در یک ماه و نیم اخیر برای بیش از 60 نفر از متهمان اغتشاشات 88 حکم صادر شد اظهار داشت: از 64 نفر متهم سه نفر تبرئه شدند و 61 نفر محکومیت صادر شده که به طور کلی این افراد از شش ماه تا 19 ماه و نیم حبس و برخی محرومیت از مسائل اجتماعی محکوم شدند./955/پ201/ج
ارسال نظرات