۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۸۴۶۰۴
امام جمعه امیدیه اهواز:

مبلغان نقاط آسیب‌پذیر جامعه را شناسایی کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه امیدیه شناخت کافی از نقاط آسیب‌پذیر جامعه و شیوه‌‌های مناسب تبلیغ برای گسترش احکام و معارف الهی را از مؤلفه‌های تبلیغ عنوان کرد.
امام جمعه اميديه، حجت الاسلام بوعلي
حجت الاسلام عبدالرضا بوعلی، امام جمعه امیدیه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش روحانیت در تبلیغ و گسترش معارف الهی اظهار داشت: تبلیغ ویژه روحانیان نیست و همه افراد از جمله معلمان و اساتید می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند اما بخش عمده تبلیغ از سوی روحانیان انجام می شود.

امام جمعه امیدیه کسب شناخت و معرفت نسبت به علوم و احکام اسلامی و شیوه های مؤثر در گسترش معارف الهی از سوی مبلغان را بسیار ضروری دانست و ابراز داشت: مبلغان باید با شناخت کافی از نقاط آسیب پذیر جامعه و شیوه های مناسب تبلیغ به گسترش احکام و معارف الهی در جامعه بپردازند.

حجت الاسلام بوعلی ماه رمضان را فرصت مناسبی جهت تبلیغ دانست و خاطر نشان کرد: مردم جهان با دین اسلام به خوبی آشنا نشده اند و جهت تبلیغ صحیح اسلام و معرفی آن به جهانیان، مبلغان باید بیش از پیش تلاش کنند.

وی افزود: در صدر اسلام نیز پیامبراعظم(ص) با قرائت آیات قرآن اهداف و رسالت های خود را بیان می کرد و کسانی را اصحاب خود را نیز جهت تبلیغ به نقاط مختلف می فرستاد و این مسأله به خوبی نشان می دهد که قدرت و خشونت نقشی در گسترش اسلام ندارد و فقط در مواقع ضروری و در موقع دفاع از آن استفاده می‌شود.

امام جمعه امیدیه ادامه داد: رساندن پیام واقعی دین به گوش جهانیان و تبیین صحیح توحید، اخلاق معنوی، جامعه آرمانی و کمال حقیقی انسان به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جوامع مختلف نیاز دارد و این رسالت سنگین بر عهده روحانیان و مبلغان دین است.

حجت الاسلام بوعلی بیان مسائل اخلاقی و مباحث مهدوی را از اولویت‌های فعالیت مبلغان دانست و بیان داشت: مبلغان دینی باید با تسلط کامل بر این مسائل و شبهات مطرح در این زمینه آمادگی اطلاع رسانی به همگان را داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در پاسخ‌گویی به شبهات به ویژه در موضوع وهابیت اظهار داشت: مردم و به خصوص جوانان تشنه شنیدن پاسخ‌های مناسب در این زمینه هستند و افراد توانمند باید با ورود به دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد بیش از پیش به انجام این اقدام پسندیده همت گمارند./945/پ202/س

ارسال نظرات