۱۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۸۰۲۳۴

فرهنگ علوم اسلامی و انسانی در پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده باقر العلوم قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ فرهنگ علوم اسلامی و انسانی با مدخل های متعدد در پایگاه اطلاع رسانی در پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده باقر العلوم(ع) قرار گرفت.
پژوهشكده باقر العلوم ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پژوهشکده باقر العلوم، اقدام به ایجاد فرهنگنامه ای اینترنتی در علوم مختلف اسلامی و انسانی کرده است.

این فرهنگ نامه دارای بخش هایی کلی مانند اخبار پژوهشی. نقد، طرح پژوهشی، مقالات و کتاب است.

بنا به این گزارش، فرهنگ علوم اسلامی و انسانی، در شاخه هایی همچون قرآن پژوهی، جامعه شناسی، ارتباطات، علوم حدیث فقه، اصول فقه، اخلاق، فرق و مذاهب، علوم تربیتی، ادیان، اقتصاد، حقوق، مدون شده است.

این فرهنگ نامه در هر رشته علمی به زیرشاخه های گوناگونی تقسیم می شود که بعنوان نمونه در رشته علمی حقوق، فرهنگ لغات در چهار بخش حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق عمومی، حقوق بین‌الملل و حقوق خصوصی سامان یافته است.

در این فرهنگ نامه امکان جستجوی پیشرفته لغات وجود دارد. به عنوان نمونه، با جستجوی کلمه غفلت، مطالبی در بخش اخلاق به خواننده ارائه می کند: «غفلت از ماده غفل به معنای فراموشی و رها کردن است و در اصطلاح سستی و تنبلی انسان از توجه به هدفش؛ چه هدف دنیوی و چه هدف اخروی. در مقابل غفلت، نیت و اراده کردن می باشد.
انسانیت انسان از این نقطه شروع می شود که از غفلت خارج شده، قدم به مرحله آگاهی بگذارد و متوجه شود که سرنوشتی دارد و راههای مختلفی پیش پای اوست که لازم است از میان آنها راه درست را شناخته و از آن پیروی نماید. بنابراین تا انسان از غفلت خارج نشود در واقع هنوز داخل در محدوده انسانیت نشده بلکه مسیر نحطاط و سقوط را می پیماید. قرآن کریم از غفلت به عنوان ریشه انحراف یاد می کند.»

در بخش کتاب فرهنگ علوم اسلامی و انسانی می توانید کتاب هایی مانند سیری در سیمای جوانان، موسوعة کلمات الرسول الاعظم(ص)، زندگی بدون اسراف را می‌توان مطالعه کرد.

علاقمندان برای دسترسی به فرهنگ علوم اسلامی و انسانی می توانند به پایگاه اطلاع رسانی پژوهشکده باقر العلوم(ع) به نشانی www.pajoohe.com مراجعه کنند. /909/پ202/ع




ارسال نظرات