۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۷۶۰۲۶
دبیر کمیته همکاری‌های آموزش و‌پرورش و حوزه‌های علمیه مازندران:

طرح حجاب ریحانه النبی در مدارس ساری با حضور طلاب خواهر پی‌گیری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیته همکاری های آموزش و ‌پرورش و حوزه‌های علمیه مازندران گفت: چهارده نفر از طلاب خواهر آموزش‌دیده، شیوه‌های نوین آموزشی فلسفه حجاب و انتخاب حجاب برتر را برای دانش آموزان دختر شهر ساری بیان می‌کنند.
نمايشگاه عفاف و حجاب

حجت الاسلام ابوالقاسم کاوه، دبیر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه مازندران، در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان که طرح حجاب ریحانه النبی(س) از سوی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه النبی قم و با همکاری طلاب خواهر حوزه علمیه ساری در مدارس ناحیه یک شهرستان ساری در حال برگزاری است، افزود: در این طرح چهارده نفر از طلاب خواهر آموزش دیده، شیوه های نوین آموزشی فلسفه حجاب و انتخاب حجاب برتر را برای دانش آموزان و خانواده های آنها بیان می کنند.

وی با بیان این ‌که این طرح از ابتدای آبان‌ماه امسال به صورت آزمایشی در دوازده مدرسه ناحیه یک ساری آغاز شده است، خاطر‌نشان کرد: در طرح حجاب ریحانه النبی دو هزار 100 دانش آموز دختر مقطع ابتدایی این شهرستان زیر پوشش این طرح فرهنگی قرار خواهند گرفت.

دبیرکمیته همکاری های آموزش و ‌پرورش و حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به این‌که در اجرای طرح ریحانه النبی از طلاب خواهر فارغ التحصیل حوزه علمیه ساری به عنوان مربی استفاده شده است، تصریح کرد: این طلاب پس از انجام مصاحبه و آموزش های لازم از سوی مرکز حجاب ریحانه النبی(س) قم  به عنوان مربی طرح عفاف و ‌حجاب انتخاب شدند.

وی با بیان این‌‌که این طرح تا پایان سال تحصیلی در مدارس ناحیه یک ساری ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: طرح حجاب ریحانه النبی سال های آینده در دیگر مدارس ابتدایی دخترانه ساری و شهرهای دیگر مازندران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاوه، حفظ شؤونات به ویژه عفاف و حجاب برای زن را از مهم‌ترین آموزه‌های دین مبین اسلام دانست و افزود: این آموزه‌های مهم دینی باید از سنین کودکی برای دانش آموزان بیان شود.

وی همچنین از برگزای جلسه توجیهی برای مادران دانش آموز زیر پوشش طرح ریحانه النبی(س) در ساری خبر داد و بیان داشت: در این جلسه توجیهی که اول تا سوم اسفند ماه ادامه دارد، دو هزار و 100 نفر از مادران دانش آموزان زیر پوشش این طرح با برخی آموزش‌ها و مسائل مختلف پیرامون مبحث حجاب آشنا خواهند شد./950/پ202/س
ارسال نظرات