۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۷۵۶۸۷۸

دیدار خادمان کاروان زیر سایه خورشید با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

دیدار خادمان کاروان زیر سایه خورشید با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی
خدام بارگاه منور رضوی همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، در دیدار خادمان و مبلغان آستان قدس رضوی که در قالب طرح زیر سایه خورشید به استان سفر کرده اند با تبریک روز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر مطرح کرد: طبق نصّ صریح اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، حضرت معصومه(س) بعد از حضرت زهرا(س)، دومین بانویی می باشند که دارای مقام شفاعت گسترده و جهان شمول هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فضائل متعدد حضرت فاطمه معصومه عنوان کرد: این فضائل باعث شده تا روز ولادت آن حضرت به عنوان روز دختر تعیین شود، روز دختر بهانه ای هست برای پاسداشت جایگاه والا و مقام دختران عزیز است.

وی در ادامه با اشاره به درس هایی که میتوان از سبک زندگی امام رضا(ع) آموخت گفت: تبسم و لبخند باید در جامعه همگانی باشد و با همدیگر خوش رو و مهربان باشیم نباید جامعه بسمت پرخاشگری و عصابانیت برود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار ترویج عملی فرهنگ رضوی توسط خدام امام رضا شد و افزود: خادمی حضرت رضا(ع) تنها به لباس خادمی و حضور در حرم مطهر منحصر نمی شود بلکه تمام شئون زندگی خادمان بارگاه رضوی باید امام رضایی باشد. اینکه انسان بداند کجا هست، چه مسئولیت و جای گاهی دارد، بسیار با اهمیت و ارزشمند است، رفتار، گفتار، منش، معاشرت و زندگی خادم باید رنگ و بو ی امام رضایی داشته باشد؛ بطوری که رضایت و خشنودی حضرت رضا را بدنبال داشته باشد.

وحید نستوهی
ارسال نظرات