۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۷۵۶۲۱۵
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد؛

مردمی‌سازی و نشاط اجتماعی، محور برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان

مردمی‌سازی و نشاط اجتماعی، محور برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان
حجت الاسلام ناجی گفت: مردمی‌سازی که به معنای تقویت هیئات مذهبی و استفاده از ظرفیت مساجد، بسیج و مردم از جمله نخبگان، اساتید دانشگاه است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا ناجی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست دهه کرامت با حضور مدیران کل ادارات دولتی و مسؤولان نهادهای مربوطه اظهار داشت: سال‌های گذشته ستاد دهه کرامت با مسؤوليت ستاد کانون‌های مساجد اجرا می‌شده و دو سالی است که با ابلاغ وزارت کشور و شورای هماهنگی مرکز، مسؤوليت تشکیل ستاد دهه کرامت به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واگذار شده است که دبیر آن ستاد کانون‌های مساجد است.
 
وی افزود: در جلسات متعدد، فضای ستاد دهه کرامت سال‌های گذشته بررسی شد و سازوکارهایی مشخص، مانند کمیته‌های دهه‌ فجر در دستور کار قرار گرفت.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس نظرات نخبگان در اتاق‌های اندیشه‌ورز، ستاد دهه کرامت دارای چارچوب شده است، تشریح کرد: دستورالعمل‌هایی برای دستگاه‌ها تدوین شده است و دستورالعمل‌های دریافتی از تهران نیز بومی‌سازی و استانی شدند.
 
وی ضمن تاکید بر اهمیت دهه کرامت گفت: روز آغاز دهه کرامت، مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر است که باید با توجه به اجرای طرح نور، فضای ایجابی و اقناع‌ سازی در جامعه به موازات فضای سلبی و قضائی مورد توجه ویژه تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.
 
حجت الاسلام ناجی تصریح کرد: از همه دستگاه‌ها خواسته شده برای جایگاه زنان در اسلام و حوزه عفاف و حجاب برنامه‌های تبیینی برگزار کنند و چه بهتر به نام حضرت معصومه(س) و در جشن‌ها این اتفاق بیافتد و ضمن برگزاری جشن این آگاهی‌بخشی نیز رقم بخورد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه‌های شاخصی در استان داریم که مجموعه‌هایی از جمله بسیج، اداره کل تبلیغات اسلامی، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، کانون خادمیاران رضوی، جامعه المصطفی، مرکز مدیریت حوزه علمیه و دیگر دستگاه‌هایی که به طور خاص متولی امر فرهنگی هستند، ابلاغ‌هایی توسط ستاد برگزاری دهه کرامت به دستگاه‌های زیرمجموعه شده است.
 
وی تشریح کرد: با توجه به برگزاری دو نماز جمعه در طول دهه کرامت تدابیری اندیشیده شده که ائمه جمعه و سخنرانان پیش از خطبه‌ها در حوزه دهه کرامت سخنرانی کنند و دستگاه‌هایی که در حوزه فضاسازی در میزهای خدمت حضور پیدا کنند همین موضوع را در دستور کار قرار دهند.
 
حجت الاسلام ناجی ابراز کرد: هر اداره کل در شهرستان، زیر مجموعه‌ای دارد و مسوول تشکیل ستاد دهه کرامت شهرستان‌ها، مدیران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند و دبیری ستاد در برخی شهرستان‌هایی که ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ندارند با اداره ارشاد است.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: از دیگر محورهای اساسی مورد تأکید در دهه کرامت، رسانه و فضای مجازی است که دستگاه‌ها باید به نحو احسن از آن استفاده کنند.
 
وی افزود: دو مورد مردمی‌سازی که به معنای تقویت هیئات مذهبی و استفاده از ظرفیت مساجد، بسیج و مردم از جمله نخبگان، اساتید دانشگاه است به همراه نشاط اجتماعی از مطالبات مقام معظم رهبری است باید در دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظرات