۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۷۵۵۶۰۴

برگزاری سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه + عکس

برگزاری سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه + عکس
سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با سخنرانی و خاطره گویی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با سخنرانی و خاطره گویی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجج اسلام والمسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه قم، رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه، اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم و حجت الاسلام غلامرضایی جانشین معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه دوشنبه شب در  مدرسه علمیه امام کاظم (ع)  به همت پایگاه بسیج شهدای روحانی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد.
سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه برگزار شد
 
آیت الله اعرافی با اشاره به جریان تبلیغ حوزه در عصر انقلاب تاکید کرد: جمع زیادی از طلاب در فرصت های تبلیغی اندیشه و افکار امام را در سراسر نقاط کشور انتشار می دادند و زمینه انقلاب و آگاهی و بصیرت را فراهم می کردند.
 
سخنرانی چهلم آقا مصطفی را بارها بشنوید
 
وی اضافه کرد: سخنرانی چهلم آقا مصطفی را بارها بشنوید جرقه انقلاب را در این سخنرانی ها می دانم که انسان ساز و اخلاقی است، همچنین سخنرانی امام در فیضیه که دنیا را تکان داد و همه چیز را زیر و رو کرد.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب را مردمی می دانستند، اظهار داشت: کسی فکر نمی کرد انقلاب به ثمر برسد اما امام راحل با پشتوانه مردمی و توکل برخدا دستگاه ظلمه را فرو ریخت.
سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه برگزار شد
 
انقلاب اسلامی حرمی بین حکومت پیامبر(ص) و امام عصر (عج) است
 
دومین سخنران حجت الاسلام اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم بود که با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین برشمرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم، و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.
 
وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و اظهار داشت: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند چرا که یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس  سین سیادت و آقایی نیاز دارد.
 
سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه برگزار شد
 
باید از سیم خاردارهای نفس عبور کرد
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه علمیه گفت: با شهید علی چیت ساز عقد اخوت خواندم و با او شوخی می کردم شما می خواهی من را شهید کنید اما من شهید نمی شوم، هر شب او را یاد می کنم و امید شفاعت در قیامت را دارم.
 
وی افزود: برای عملیاتی به همراه ایشان به منطقه دشمن بعثی زدیم او همیشه می گفت کسی می تواند از سیم خار دارهای دشمن عبور کند که ابتدا از سیم خاردارهای نفسش عبور کرده باشد.
 
سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه برگزار شد
 
درخشش نظام مدیون مجاهدت رزمندگان و شهدای اسلام است
 
سپس حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه‌های علمیه ابراز کرد: قرآن درباره یک عده می فرماید دوست دارند به کاری که انجام نداده اند تمجید و تشویق بشوند و در جبهه چهره هایی داشتم که کاملا به عکس بودند و تاثیرگذاران جبهه کسانی بودند که بیشترین کار می کردند اما هیچگاه نامشان در امارها نبود و چهره هایی زیادی اینگونه گمنام بودند و ماندند و امروز دستگاه ما هم دستگاه خدمت است اما خودم را همانند آن شهدا و رزمندگان نمی بینم.
 
وی با بیان اینکه پای انقلاب خون های مقدسی ریخته شده است، ادامه داد: امروز مدیون نفس رزمندگان و شهدا هستیم، شهید سلیمانی چهل سال روی خاک زندگی کرد و کسی نام او را نمی دانست وخدا دست او را گرفت و معرفی کرد امروز اگر درخشش نظام را می بینید که به اردوگاه غرب سیلی محکم می زند به خاطر نفس های شهدا و رزمندگانی همچون سردار سیلمانی هاست.
 
سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه برگزار شد
 
در ادامه حجت الاسلام غلامرضایی جانشین معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه به بیان خاطره گویی پرداخت و اظهار داشت: عملیات والفجر هشت بعد از دو عملیات مهم آبی و خاکی خیبر و بدر انجام شد اما اثر مهمی در بر نداشت، سوار بر ده چرخ شدیم و روی آن را چادر کشیده و استتار کردند و یازده ساعت در مسیر بودیم.
 
وی افزود: شب عملیات ساعت 22:10 با رمز یازهرا عملیات آغاز شد وقتی وارد اروند شدیم از عظمت و مواجی آن رود وحشت کردم، سکاندار گفت شیخ من جلو نمی روم جلو تیربار و منور می زنند و به راحتی ما را می زنند، اما راه برگشتی نبود و به رود زدیم و جلو رفتیم با تیربارچی محرم علی رضایی  بیست متر جلو رفتیم، آن شب بسیار شب عجیبی بود و صحنه های بیاد ماندنی از رشادت رزمندگان به یاد دارم.
ارسال نظرات