۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۷۵۵۶۰۳
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

نقش جریان تبلیغ حوزه در شکل گیری انقلاب/تبیین مراحل مختلف انقلاب، رسالت سنگین حوزویان

نقش جریان تبلیغ حوزه در شکل گیری انقلاب/تبیین مراحل مختلف انقلاب، رسالت سنگین حوزویان
مدیر حوزه های علمیه ضمن بیان نقش جریان تبلیغ حوزه در شکل گیری انقلاب، تأکید کرد که تبیین مراحل مختلف انقلاب، رسالت سنگین حوزویان است.
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه علمیه که دوشنبه شب در  مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی پدیده ای بی نظیر است که امام راحل بنیانگذار آن شد و در مسیر با شجاعت ایستادگی و رهبری کرد.
 
وی با بیان اینکه از سال 42 تا به امروز این درخت تناور انقلاب اسلامی مراحل و تطوری را طی کرده است، ابراز کرد: این تقسیمات رسالت حوزه و شما حوزویان را سنگین تر می کند.
 
تعداد بازدید : 3
 
آیت الله اعرافی با اشاره به مراحل شکل گیری انقلاب اسلامی ابراز کرد: ریشه های انقلاب در صدر اسلام و عاشورا و عصر امام صادقین و عصر غیبت صغری و عصر علما است اما طلوع خورشید امام در قم یک مرحله نو و بی نظیر در تاریخ اسلام و حوزه های اسلام به شمار می اید هرچند تاریخ های بی نظیری همچون حرکت خواجه نصیر الدین در عصر مغول را شاهد می باشیم اما تاریخ انقلاب اسلامی کاملا متمایز از تواریخ نهضت های اسلامی است.
 
وی با اشاره به اینکه امام راحل تطور عظیم تاریخی به شمار می آید، اظهار داشت: شوری که امام(ه) در میان مردم افکند و شاگردانی که در مسیر ایشان تربیت شدند و ادبیات و گفتمان دو سال اول در سال 42 و 43 یک دوره آغازین نهضت می باشد و در آن دوره افرادی که وارد میدان شدند بسیار ارزشمند هستند چرا که سینه تاریکی ها را شکافتند و پایه گذار نهضت اسلامی شدند و پس از آن چهادره سال دوران تبیعد امام است که با زندان های طولانی و فشارهای غیرقابل وصف همراه شده است.
 
وی افزود: اولین روزی که در سال 1350 وارد فیضیه شدم شاهد برخورد نیروهای ساواک و پهلوی با حجره نشینان فیضیه شدم، طلاب جمع می شدند و شعار می دادند و هرهفته در فیضیه برخورد ساواک با طلاب جوان وجود داشت. سال 54 سال بسیار مهمی بود که حرکت بزرگی در فیضیه رخ داد و به خیابان ها کشیده شد.
 
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه فیضیه به عنوان کانون و محور اعتراضات برعلیه شاه دو سال کامل تعطیل شد، تصریح کرد: سال 54 دستگیر و به شهربانی بردند و شب عید فطربازجویی و شکنجه شدم و بعد به شهربانی در خیابان باجک آوردند.
 
امام جمعه قم گفت: هر روز احتمال دستگیری و شکنجه بود ولی همه نسل جوان حوزه عشق به امام داشتند و عشق توصیف ناچیزی در مقابل عشق و جانفشانی نسبت به امام بود وعشق به آقا سید روح الله حاکم بر قلب ها بود و جانشان را برای آرمان های امام در کف دست گرفته بودند.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: جزوه جهاد اکبر امام(ره) برای دستگاه شاهنشاهی سنگین بود، عزاداری های عاشورای قم در این مقطع بسیار فوق العاده، شورانگیز و اثرگذار بود و زمام کار از دست ساواک و شهربانی آنوقت خارج می شد و نوحه ها و عزاداری ها فوق العاده حماسی و جذاب بود و ای کاش از آن دوران فیلم هایی به یادگار مانده بود.
 
آیت الله اعرافی با اشاره به جریان تبلیغ حوزه در عصر انقلاب تاکید کرد: جمع زیادی از طلاب در فرصت های تبلیغی اندیشه و افکار امام(ره) را در سراسر نقاط کشور انتشار می دادند و زمینه انقلاب و آگاهی و بصیرت را فراهم می کردند.
 
وی اضافه کرد: سخنرانی چهلم آقا مصطفی را بارها بشنوید جرقه انقلاب را در این سخنرانی ها می دانم که انسان ساز و اخلاقی است، همچنین سخنرانی امام(ه) در فیضیه که دنیا را تکان داد و همه چیز را زیر و رو کرد.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب را مردمی می دانست، اظهار داشت: کسی فکر نمی کرد انقلاب به ثمر برسد اما امام با پشتوانه مردمی و توکل برخدا دستگاه ظلمه را فرور ریخت.
ارسال نظرات