۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۵۵۵۶۴
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سیاست دشمن تضعیف دستاوردها است

سیاست دشمن تضعیف دستاوردها است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، عملیات وعده صادق را نعمت بزرگی دانست و گفت: دانشجویان باید با افتخارات کشور در حوزه های مختلف آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار رئیس، معاونین و مسؤول دفتر نهادنمایندگی مقام‌معظم‌رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، ضمن گرامیداشت هفته سلامت و هفته معلم و استاد، اظهار کرد: یکی از بهترین و موثرترین دعاها دعای بیمار است و شما فرصت دعای خیر بیمار را در اختیار دارید که می‌توانید خوب استفاده کنید.

وی افزود: اگر سطح علم تنها محدوده دنیا باشد علمی کافی نیست اما اگر وصل به آخرت شود علمی مفید و نافع است.

امام جمعه ساری با تاکید بر این که دنیا نباید نهایت علم ما باشد، گفت: علوم فضایی، اینهمه افتخارات، موشک ها، صنایع نظامی و دفاعی برای تامین امنیت و شناخت خدا و در نهایت تامین آخرت باید باشد وگرنه اگر وصل نباشد در محدوده دنیا باقی می‌ماند.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه و علوم پزشکی را باید جهت آخرتی بدهیم، راهبرد تربیتی و سیاست اساتید و دانشجو این باید باشد تا جامعه‌ای سالم را به صاحب سلامت شناسانده و سلامت آخرت را تامین کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شعار سال و تاکید بر نقش داشتن علوم پزشکی در زمینه تحقق آن، اعلام کرد: برای مولدسازی می‌توانید از امکانات راکد استفاده کنید.

عضو خبرگان رهبری، عملیات وعده صادق را نعمت بزرگی دانست و گفت: دانشجویان را باید با افتخارات مملکت خودشان آشنا کنیم، ۱۷ سال قبل نخستین ماهواره ما به فضا فرستاده شده بود و تا دو ماه سوژه رسانه‌های خارجی بود چرا نباید دانشجویان ما در زمینه ابعاد این قضیه آشنایی و تجزیه و تحلیل داشته باشند.

وی با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه فناوری موشکی و پهپاد و عبور آنها از گنبد آهنین و لایه‌های مختلف و نیروهای ناتو، یادآور شد: زوایای عبور موشک‌های ما و رسیدن نقطه‌ای به هدف باید برای دانشجویان تشریح شود، در مقابل سیاست دشمن ترساندن است در حالی که چیزی نیستند و نشان دادند که خانه عنکبوت هستند.

وی بر رعایت شرعیات، موازین انطباق، اخلاق پزشکی در حوزه درمان و مواردی که در سوگندنامه آمده از سوی پزشکان تاکید و تصریح کرد: مسأله زیرمیزی چیزی است که یک چهره غیرارزشی به جریان درمان ما می‌دهد، در این زمینه‌ها باید دقت شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی اضافه کرد: البته تعرفه‌ها باید تعدیل شود، باید فاصله تعرفه‌ها با مرکز کمتر شود، پس از آن کنترل و نظارت شود، به سهامداران بیمارستان‌های خصوصی نیز باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از نظر سطح مهارت در درمان و آموزش باید بالاترین حرف را بزنیم و بهترین رتبه را داشته باشیم، غربالگری سرطان خیلی خیلی لازم است چرا که مراحل اولیه این بیماری کاملا قابل درمان است.

وی بر حفظ کرامت استاد، وجود انجمن اولیا و مربیان در دانشگاه با هدف همکاری در تربیت و تعلیم تاکید و خواستار توجه به مطالبات پرستاران شد و بیان کرد: اینها را جدی بگیرید ما هم برای طرح در وزارتخانه در خدمت شما هستیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات