۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۷۵۵۵۵۰

سپاه ثارالله کرمان؛ عشق و مردم

سپاه ثارالله کرمان؛ عشق و مردم
بخشی از عملکرد سپاه ثارالله استان کرمان در راستای خدمت رسانی به مردم محروم و کم برخودار روستا‌های کرمان در این گزارش بازگو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، به‌عنوان یک خبرنگار بخشی از عملکرد سپاه ثارالله استان کرمان را که با چشم خود دیده‌ام و از نزدیک لمس کرده‌ام را برای‌تان بازگو کنم.

عشق خدمت به مردم
به اقدامات و برنامه‌های سبزقامتان سپاه ثارالله استان کرمان در یک‌سال گذشته که نگاه می‌کنم، بیش از همه چیز حتی آن قدرت و توانی که در بازدید سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از ثاراللهیان دیدم و من را مطمئن کرد که در برابر دشمن نه تنها سپاه پاسداران بلکه سپاه کرمان هم می‌تواند به تنهایی پاسخگوی قدرتمندی باشد، اما خنده روی لب‌ها و ذوق توی چشم‌هایی را به‌خاطر می‌آورم که وادارم می‌کند از واژه «عشق و مردم» در کنار نام سپاه ثارالله کرمان استفاده کنم.

سپاه ثارالله کرمان؛ عشق و مردم

قرار بود پروژه آبرسانی سپاه ثارالله استان کرمان در یکی از روستاهای اطراف کرمان افتتاح شود، وقتی وارد خانه یکی از روستاییان شدیم، به زن صاحبخانه گفتم: می‌خواهم شیر آب را باز کنم، ببینم فشار آب آنقدر خوب شده که بتوانید فرش‌ها را برای عید امسال توی همین حیاط بزرگ بشویید، زن نجیبانه گفت: «فرش‌ها را ول کن، تابستان پارسال هر زنی را توی کوچه‌های روستا می‌دیدی یک پارچ توی دستش بود به‌دنبال آب خوردن، خدا به سپاه خیر بدهد».

گره‌گشایی سپاه کرمان از روستاهای دورافتاده تا کارخانه‌های بزرگ
«خدا به سپاه خیر بدهد»، نه اینکه فکر کنید، این جمله را فقط مردم محروم و ندار در روستاها و شهرهای دورافتاده‌ای می‌گویند که سپاه ثارالله استان کرمان برای‌شان آب، جهیزیه، بسته غذایی و لوازم‌التحریر می‌برد و یا راه، مدرسه، خانه، درمانگاه و مسجد می‌سازد.

بلکه این جمله را کارخانه‌داران و فعالان اقتصادی که خودشان نان‌رسان هستند و دست‌شان به دهن‌شان هم می‌رسد، اما به دلایل مختلف سنگ توی راه‌شان افتاده و بچه‌های اقتصادی سپاه ثارالله کرمان این سنگ‌ها را برداشته‌اند هم می‌گویند.

سپاه ثارالله کرمان؛ عشق و مردم

سالی که گذشت، ده‌ها کارخانه و بنگاه اقتصادی با پیگیری‌های سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان جان تازه‌ای گرفتند و سفره کارگران‌شان رونق گرفت.

بچه‌های جهادی زیر چتر ثاراللهیان
اما نگاه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به بخش مردمی و بچه‌های جهادی هم نگاهی متفاوت است، نمی‌خواهم راه دور بروم، توی همین شهر کرمان فکر می‌کنید در زمستانی که گذشت کدام مسؤول و مجموعه بیش از همه حامی بچه‌های جهادی بود که توانستند سقفی روی سر کارتن‌خواب‌های کرمان بسازند و در آن گرمخانه با پنل‌های ساندویچی به بی‌پناه‌ترین آدم‌های شهر پناه بدهند؟

این، سپاه ثارالله و سردار نظری بودند که از فکر کارتن‌خواب‌ها هم غافل نشدند و لبخند آنها در آن شب سردی که برای تهیه گزارش به گرمخانه رفتم از بهترین خاطراتم در سالی‌ست که گذشت.

اما توجه به مسائل فرهنگی و اعتقادی به‌ویژه برای جوانان و نوجوانان هم جزو اولویت‌های سپاه ثارالله استان کرمان در سال گذشته بود، اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان از سراسر استان کرمان به اردوی راهیان نور، برگزاری یادوراه‌ها، جشنواره‌ها و همایش‌ها ازجمله این برنامه‌هاست.

سردار! تشکر

در نشست خبری با سردار نظری بودیم، یکی از همکارانم گفت: مهسا! دو سال است دنبال باز کردن گره کارم هستم، اما درست نمی‌شود که نمی‌شود.

سپاه ثارالله کرمان؛ عشق و مردم

به او پیشنهاد دادم، درباره مشکلش با فرمانده سپاه ثارالله صحبت کند، قبول کرد و در پایان جلسه خودمان را به سردار نظری رساندیم، سردار عجله داشت، اما با صبر و حوصله به حرف‌های ما گوش داد و همین چند روز قبل که همکارم با خوشحالی خبر داد، گره از کارش باز شده است، لبخند زدم و توی دلم گفتم «خدا به سردار ما خیر بدهد».

ارسال نظرات