۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۷۵۵۵۲۵
نماینده ولی‌فقیه در لرستان: 

دشمن به دنبال از بین بردن امنیت روانی جامعه است

دشمن به دنبال از بین بردن امنیت روانی جامعه است
حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اختلاف و ایجاد بدبینی و برهم زدن امنیت جامعه است، گفت: باید مراقب باشیم و از نظام محافظت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌احمدرضا شاهرخی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل، در جمع کارکنان، پرسنل و سربازان سپاهی،‌ ضمن تبریک این روز تاریخی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده اظهارداشت: در دومین روز اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ امام راحل عظیم الشأن، با بصیرت و آینده نگری سپاه پاسداران را که تضمین کننده حرکت و نهضت انقلاب بود تشکیل داد، آن پیر فرزانه یک نیروی مسلح و یک لشکر الهی را پایه گذاری کرد، که امروز ابعاد این تصمیم مهم را که به قلب حضرت روح الله الهام شد به عینه مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی از همان ابتدا استکبار ستیزی و شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود، افزود: هرچه به جلو می‌رویم ابعاد این گفتمان‌ و شعارها برای ما روشن‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به دنبال یک نظم نوین در جهان است، نظم جدیدی که با نظام سلطه در ستیز است، طبیعتاً چنین گفتمانی یک نیروی مسلح پیشرو و مکتبی را لازم دارد که بتواند این اهداف و آرمان‌های بلند را پیش ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اوصاف سپاه پاسداران عنوان کرد: امام خمینی(ره) نهادهای انقلابی متعددی را تاسیس کردند، اما نهاد مبارک سپاه با در آمیختن ویژگی‌ها، اوصاف خاص و منحصر به فرد به نقطه‌ای از اوج قله‌های افتخار نائل شد که امروز نظام سلطه در مقابلش با ولایت‌مداری، مکتبی بودن، معنویت گرا بودن، اخلاص و صداقت، رسیدن به دانش و فناوری‌های نظامی روز، به زانو درآمده و همه آنها را پشت سر گذاشته، سپاه این خصوصیات را دارد، که به عنوان یک لشکر ممتاز در جهان شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان پهلوی و امروز در دنیا کشورهای زیادی هستند که تجهیزات و امکانات نظامی فراوانی در اختیار دارند، ولی وجه تمایز نیروهای مسلح و سپاه ما، علاوه بر تجهیزات نظامی و دفاعی، اسلام و ایمان ناب و استوار و پاکی درون آنها، و فرمانبرداری از نائب بر حق امام زمان(عج) فرماندهی معظم کل قوا است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب، راست قامت در مقابل زورگویان عالم ایستاده، قطعاً ایمان استوار و معنویت سرشار این چنین مقتدایی، به اقشار مختلف جامعه و نیروهای مسلح سرایت خواهد کرد، که نمونه‌اش در ۲۶ فروردین تحت عنوان عملیات وعده صادق در مقابل دژ استعمار یعنی رژیم منحوس اسرائیل، با تمام امکانات و کمک‌های کشورهای دیگر اتفاق افتاد، که در ترازوی اندیشه مادی نمی‌گنجد.

وی بیان کرد: این از برکات اتصال روحی و معنوی رهبر و امت، به حضرت ولیعصر امام زمان(عج) است، که اتفاقات و حوادث و رویدادها به شکل دیگری ترسیم می‌شود و امروز این سرافرازی و افتخار در پیکره نیروی مکتبی و لشکر الهی سپاه، به خاطر همین پیوند با معنویت و اخلاص و ایمان و روحانیت است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: همچنان که از نام این مجموعه خدوم اقتباس می شود، آنچه که در حال انجام است، پاسداری از انقلاب اسلامی، و خدمات شایسته دیگر از جمله عمران و آبادی و سازندگی و محرومیت زدایی، مقابله با تهاجم فرهنگی است، که نشان دهنده آن است، که این سپاه و این انقلاب زنده، و در حال حرکت و جوشش و سرزنده و پویا در حال رساندن پیامی نو به جهان است.

وی گفت: همین موضوع سبب شده که سپاه محبوب مجموعه روحانیت و عموم مردم قرار بگیرد و در دل همه جای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: امروز دشمن می‌داند که نمی‌تواند از راه نظامی به ایران اسلامی ضربه بزند، اما دست روی دست نگذاشته و به دنبال ایجاد تفرقه است باید هوشیار بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال اختلاف و ایجاد بدبینی است، به دنبال آن است که جمعی را به جمع دیگر بدبین نماید و امنیت روانی جامعه را به هم بزند، گاهی اوقات دیده می‌شود بعضی افراد که دشمن محسوب نمی‌شوند، اما با دستاویز قرار دادن، تبعیت از رهبری و نظام، خودشان امنیت روانی جامعه را با دروغ و تفرقه افکنی و حرف‌های بی‌ اساس و بی‌پایه بر هم می‌زنند، بنابراین باید مراقب باشیم، وحدت، یکپارچگی، همراهی، همدلی و هماهنگی و هم افزایی ما دچار خدشه نشود، و این نظام را که از تفضلات الهی است، همانند مردمک چشم محافظت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه از چند روز پیش مجموعه نیروی انتظامی، با قوت و قدرت برای مقابله با بی حجابی و بی‌عفتی و بی بندوباری، و ناهنجاری‌ها در سطح جامعه به میدان آمده است، گفت: همه بخش‌های مردمی و دولتی، و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در استان و شهرستان‌ها، استانداری، نهادهای اجرایی، سیاسی، فرهنگی، دینی، مذهبی، باید با یک برنامه ریزی مدون، منظم و منسجم نیروی انتظامی را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تبلیغ و تبیین کمک کنیم.

ابراهیم بهروج
برچسب ها: سپاه دشمن انقلاب
ارسال نظرات