۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۵۵۴۷۷

برگزاری برنامه‌های وفات حضرت عبدالعظیم(ع) با شعار «جهاد و هجرت»

برگزاری برنامه‌های وفات حضرت عبدالعظیم(ع) با شعار «جهاد و هجرت»
ویژه برنامه‌های وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با شعار «جهاد و هجرت» از روز دوشنبه سوم تا جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حرم مطهر این محدث والامقام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن عرفاتی معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به سالروز رحلت سیدالکریم در روز 15 شوال اظهار کرد: ویژه برنامه‌های ایام رحلت این محدث والامقام امسال با شعار «جهاد و هجرت» در این بارگاه معنوی از روز دوشنبه سوم اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه محور سخنرانی‌ها در مراسم این ایام رویکرد معارف حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود، گفت: روز دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشا بحث صحیفه سجادیه در شبستان و روز سه شنبه از ساعت 16:30 درس اخلاق آیت الله منفرد با رویکرد شخصیت حضرت عبدالعظیم(ع) در مقام علم و توحید برگزار می‌شود.

معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به حضور دسته های عزاداری در روز سه شنبه بیان کرد: خادمان آستان مقدس سه شنبه ساعت 17 در میدان شهرری تجمع کرده و سپس به سمت آستان مقدس حرکت می‌کنند و ساعت 18 نیز آیین تعویض پرچم گنبد حرم مطهر برگزار خواهد شد.  

عرفاتی با اشاره به حضور خدام فرهنگی و قرآنی در مدارس طی این هفته ادامه داد: محفل قرآنی بانوان در تالار شیخ صدوق عصر سه شنبه ساعت 15 برگزار می‌شود و زیارتنامه حضرت عبدالعظیم(ع) سه شنبه شب به طور همزمان در تمام حرم‌ها و اعتاب مقدسه کشور بعد از نماز مغرب و عشا قرائت می‌شود.

وی با اشاره به مراسم عزاداری شب رحلت در سه شنبه 4 اردیبهشت تصریح کرد: همزمان با مراسم شب رحلت که بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی آستان مقدس برگزار می‌شود، یادبود شهدای فراجای سیستان و بلوچستان نیز با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا برگزار خواهد شد.

معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) عنوان کرد: روز چهارشنبه از ساعت 8 صبح طلاب در صحن اصلی حرم تجمع کرده و وارد مصلی می‌شوند و مراسم عزاداری روز رحلت نیز از ساعت 10 صبح با حضور دسته‌های عزاداری در مصلی برگزار می‌شود.

عرفاتی با اشاره به آیین چراغ گردانی توسط فرزندان خدام چهارشنبه ساعت 17:30 در صحن اصلی ادامه داد: ویژه برنامه شام رحلت و تجمع هیئات مذهبی بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان آستان مقدس برگزار می‌شود و تا نیمه‌های شب ادامه خواهد داشت.

وی سپس گفت: روز پنجشنبه درس‌هایی از نهج البلاغه بعد از نماز ظهر و عصر، هیات کودکان حسینی ساعت 16، تفسیر قرآن کریم و سلسله جلسات فقه زندگی بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر برگزار می‌شود.

معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه درهای حرم در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه به طور یکسره و تا صبح باز است، بیان کرد: حاج منصور ارضی شب جمعه دعای پرفیض کمیل را از ساعت 2 بامداد در مسجد جامع حرم مطهر قرائت می‌کند و دعای ندبه نیز ساعت 6 صبح جمعه برگزار می‌شود.

ارسال نظرات