۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۶۱۰۵۲
حجت‌الاسلام پناهیان:

قبول محبت به ائمه معصومین از سوی خداوند در گرو پیروی از اهل‌بیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان گفت: آنان که مدّعی هستند، شیعه اند، تربیت شدگان امیر مؤمنان هستند و می خواهند از مقربان خاندان پیامبر باشند، در موضع تهمت هستند. محبّت فقط به دل و زبان نیست. بلکه صدقه محبت، پیروی است. صدقه محبت، تحمل سختیها و بلاها و شکر آنها است.
پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  حجت الاسلام پناهیان، کارشناس مذهبی شامگاه پنج شنبه24 اردیبهشت ماه در مراسمی که بمناسبت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) در هیأت شهدای گمنام برگزار شد، با بیان اینکه در طول تاریخ همیشه انبیا و اولیا را به همین عناوین متهم کرده اند،  گفت: رسول الله را دزد و خائن خطاب نکردند؛ بلکه اتهاماتی مانند کاهن، کذاب، ساحر و از این قبیل به ایشان نسبت دادند که اثبات و نفی آن مشکل است. البته همین کار، دلیل پاک و مبرا بودن پیامبر گرامی از این اتهامات بوده است زیرا زندگی پیامبر به قدری پاک بوده که نتوانستند مفاسد اخلاقی و مالی درباره وی بگویند.


وی با تأکید بر اینکه خطبه ابوطالب برای ازدواج پیامبر و خدیجه نشانگر ایمان ابوطالب است، خاطرنشان کرد: حضرت ابوطالب بعد از طرح این موضوع در خانه و موافقت خواهران و برادران پیامبر(ص) به طور رسمی به خواستگاری حضرت خدیجه(س) رفته و خطبه جالبی را برای ایشان خواند که نشان می‌‌دهد ایشان موحد بوده و به رسالت پیامبر اکرم(ص) از همان موقع با اطلاعات ضمنی که داشت معتقد بوده و به گونه‌ای که از همان بچگی احترام می‌گذاشت

 

حجت الاسلام پناهیان  با بیان اینکه حضرت خواستگاران زیادی داشت، ‌افزود: حضرت خدیجه(س) در چند دیدار که با پیامبر(ص) داشت، متوجه شد که ایشان در تجارت‌ها سود زیادی می‌آورند و انسان خوب و پاکدامنی هم هستند، به همین دلیل از طریق عمار یاسر از ابوطالب درخواست می‌کند که من چون نمی‌خواهم با مردان تاجر سر و کله بزنم، می‌خواهم در خانه بنشینم، یک انسان امانت‌داری را پیدا کرده‌ام تا اموالم را به او بسپارم، پسر برادر شما همان کسی است که من دنبالش بوده‌ام.

 

وی در پایان افزود: مورد تهمت خلق واقع شدن نکته ای است که ائمه معصومین از آن نهی کرده اند و فرموده اند: «اتقّوا من مواضع التّهم » باید از هر فعل، خلق، سخن، لباس  و هر نگاهی که ممکن است دیگران انسان را متّهم کنند، پرهیز نمود. کسانی که مورد توجّه خلق هستند نباید مانند سایر مردم عمل کنند. آنان که مدّعی هستند، شیعه اند، تربیت شدگان امیر مؤمنان هستند و می خواهند از مقربان خاندان پیامبر باشند، در موضع تهمت هستند. محبّت فقط به دل و زبان نیست. بلکه صدقه محبت، پیروی است. صدقه محبت، تحمل سختیها و بلاها و شکر آنها است./817/پ202/ح

ارسال نظرات