۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۷۵۲۸۵۳
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری مطرح کرد؛

«تبلیغ نوین» و «هوش مصنوعی» از موضوعات ویژه دهمین جشنواره هنر آسمانی

«تبلیغ نوین» و «هوش مصنوعی» از موضوعات ویژه دهمین جشنواره هنر آسمانی
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه با رونمایی از پوستر دهمین جشنواره هنر آسمانی، هوش مصنوعی را از موضوعات ویژه این جشنواره برشمرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه در «نشست خبری تشریح برنامه های دهمین دوره جشنواره هنر آسمانی» که صبح امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: ‌از اواخر دهه شصت جشنواره های هنری در حوزه به اشکال مختلف شکل گرفته است و از سال 84 جشنواره هنرهای آسمانی راه اندازی شد که تاکنون 9 دوره آن برگزار شده است و امروز به دهمین دوره این جشنواره حوزوی رسیده ایم.

وی با اشاره به تاریخچه جشنواره هنرهای آسمانی ابراز کرد: در جشنواره نهم ۱۶۷۷ اثر از آثار هنری طلاب دریافت گردید و در این دوره طلاب حوزه علمیه می توانند آثار هنری، تجسمی و آوایی خود را به دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی ارسال نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری افزود: در جشنواره نهم هنرهای ادبی مورد توجه بود و در دهمین جشنواره هنرهای صوتی تصویری مورد توجه قرار گرفته است و در هنرهای تجسمی شاخصه های همچون نقاشی، گرافیگ، کاریکاتور، نگارگری، عکس، هنرهای مفهومی، خوشنویسی قابل ارسال است و در هنرهای صوتی تصویری در قالب فیلم کوتاه و بلند، مستند و موضوعات دیگر قابل ارسال خواهد بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه با بیان اینکه هنرهای آوایی برای اولین بار در جشنواره جای داده شده است، تصریح کرد: هنرهای آوایی به معنای آثار مداحی، مولودی، تواشیح و قرائت قرآن می باشد که در این دوره ابتدا آثار در استانها دریافت و ارزیابی می گردد و سپس به قم ارسال خواهند کرد.

وی ادامه داد: بخش بین الملل این دوره از جشنواره آثار طلاب جامعه المصطفی را هم در برگرفته و به فضل الهی قوی تر از سال گذشته پیگیری می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به موضوعات دهمین جشنواره خاطرنشان کرد: آثار تبلیغی، هویت طلبگی، امید آفرینی، خانواده، جهاد تبیین، تبلیغ دانش آموزی، زیست مجازی، فرهنگ و تمدن اسلامی در بخش آزاد از اولویت برخودار می باشد اما هوش مصنوعی در بخش ویژه مورد نظر دست اندرکاران و داوران دهمین جشنواره هنرهای آسمانی است.

وی اظهار داشت: این جشنواره از جشنواره های ویژه طلاب و روحانیون حوزوی است و سه دسته برادران، خواهران طلبه ایرانی و طلاب غیر ایرانی را در بر می گیرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه با بیان اینکه آثار نباید در دوره های قبل ارائه شده باشد، تاکید کرد: آثار باید جدید و در جشنواره ارائه نشده باشد و ارسال کننده نقش موثری در ساخت و تولید آن داشته باشد و سه اثر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی افزود: جوایز در دو بخش آثار برتر و قابل تقدیر تقدیم خواهد شد و مهلت آثار از امروز آغاز و تا ۳۱ مردادماه خواهد بود. 

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری اضافه کرد: علاقه‌مندان می توانند آثار خود را به سایت جشنواره هنرهای آسمانی یا به صورت ارسال پستی و یا در روز های اداری از ساعت 8 الی 13 به صورت حضوری به دبیرخانه دهمین جشنواره هنرهای آسمانی به آدرس بلوار شهید صدوقی، خیابان فجر، خیابان دانش، مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، فاز۷، طبقه دوم تحویل دهند؛ همچنین طلاب غیر ایرانی نیز آثار خود را به نمایندگی های جامعه المصطفی(ص) تحویل دهند.

ارسال نظرات