۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۷۵۱۹۱۴
نمایشگاه مطبوعات؛

دبیرخانه دائمی بزرگداشت علامه طباطبایی تشکیل می شود

دبیرخانه دائمی بزرگداشت علامه طباطبایی تشکیل می شود
خراسانی از اقدامات جدید مجمع عالی حکمت اسلامی سخن گفت و از آغاز به کار دو گروه علمی جدید به همراه تشکیل دبیرخانه دائمی بزرگداشت علامه طباطبایی و جایزه جهانی حکمت اسلامی خبر داد.

محمدباقر خراسانی معاون اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران اظهار داشت: از آنجا که نمی خواستیم کنگره بین المللی علامه طباطبایی در آبان 1402 با مراسم اختتامیه به پایان برسد تدابیری در نظر گرفتیم و با توجه به فرمایشات رهبری معظم انقلاب تلاش کردیم یک زندگی نامه مدون و زیبا از علامه طباطبایی چاپ کنیم که در زبان عربی، انگلیسی، ترکی استانبولی منتشر شده و به زبان اردو نیز در حال آماده سازی است.

وی با اشاره فرمایشات رهبری معظم انقلاب در خصوص علامه طباطبایی اظهار داشت: دبیرخانه دائمی بزرگداشت علامه طباطبایی در حال آماده سازی بوده که فراتر از مجموعه های حوزوی فعالیت خواهد کرد تا همه ظرفیت ها را به کار بگیرد. جایزه جهانی حکمت اسلامی نیز در این دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

معاون اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در خصوص فعالیت های مجمع عالی حکمت از راه اندازی دفتر این مجمع در کرمانشاه خبر داد و افزود: دو گروه علمی علوم شناختی و هوش مصنوعی و همچنین گروه فلسفه علم در مجمع عالی حکمت اسلامی فعال شده تا علاقه مندان به این حوزه ها، دغدغه های خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی از لزوم حضور حداکثری سخن گفت و خاطرنشان کرد: گروه هایی دندان های خود را تیز کردند تا شاهد مشارکت حداکثری مردم نباشیم. اگر برای ما مهم است که کشور ایران قدرت اول منطقه در زمینه های نظامی، فرهنگی و علمی باشد باید این انتخابات به صورت پرشور شکل بگیرد. مشارکت حداکثری وظیفه ای ملی، دینی و اخلاقی است و حتی اگر کسانی فقط به هویت ایرانی اعتقاد دارند باید برای مشارکت تلاش کنند زیرا دشمن وقتی وارد کشور بشود از کسی در خصوص جناح و هویتش سؤال نمی کند بلکه همه را از دم تیغ می گذارند.

خراسانی با بیان خاطره ای از سفر خود به عراق تصریح کرد: اگر کشوری تضعیف شود و دشمن به آن رخنه کند، به همه مردم آسیب می رسد. وقتی داعش به منطقه ای از عراق وارد شد، مردان را قتل عام و زنان را به اسارت برد چون عراقی بودند و اصلا سؤال نکردند که اعتقادات آن افراد چیست و یا چه جناح سیاسی دارند؛ ایران اسلامی با مشارکت مردم در عرصه های مختلف خصوصا انتخابات تقویت خواهد شد.

وی در پایان انتخاب اصلح را امری بسیار ضروری دانست تا به وسیله آن افرادی انتخاب شوند که با تصویب قوانین مهم مانعی از زندگی مردم بردارند.

ارسال نظرات