۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۷۵۰۸۰۰

مراسم بزرگداشت آیت‌الله نمازی در کاشان برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله نمازی در کاشان برگزار شد
اصفهان – مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله عبدالنبی نمازی با حضور علما، طلاب و مردم دارالمومنین شهرستان کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم(عج) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد شامگاه چهارشنبه شب در مراسم بزرگذاشت آیت الله عبدالنبی نمازی که در مصلی بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، مثل علما در روی زمین مثل ستارگان در آسمان است.

وی افزود: مردم در تاریکی و ظلمت دریا و خشکی راه خود را به وسیله ستارگان پیدا می‌کنند و اگر ستارگان خاموش و یا نباشند حتی آن‌هایی که هدایت هم شدند از مسیر منحرف می‌شدند از این رو علما روی زمین و ستارگان در آسمان باید راهنمایی کنند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه اگر امروز همراه با علما و بزرگان و حوزه‌های علمیه نباشیم راه را گم خواهیم کرد، اظهار داشت: علما آنچه را به مردم می‌گویند خود نیز به آن عمل می‌کنند و عامل به آن هستند.

آیت الله طباطبائی نژاد با اشاره به اینکه علما نوری هستند که همواره باید نور افشانی کنند، اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که مردم را از علما جدا کند.

وی علمای شیعه را مرزبانان مقابله با نقوذ دشمن دانست و اظهار داشت: علما مراقب هستند تا راه‌های نفوذ شیطان را به شیعیان ضعیف بسته و از آن‌ها در برابر هجوم شیطان دفاع کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین اعتکاف بیش از ۷۰ هزار نفر در استان اصفهان را از دستاورد‌های علما دانست و گفت: امسال در اصفهان بیش از ۱۳ هزار نفر جوان دانشجو از مدارس امین در اعتکاف استان اصفهان شرکت کردند.

به گفته وی در اصفهان یکهزار مدرسه امین فعالیت دارند که در هر مدرسه امین یک روحانی حضور دارد و چندین هزار طرح هجرت در استان اصفهان راه اندازی شده است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: دشمن اگر می‌خواهد بین مردم و علما شکاف و فاصله ایجاد کند برای این است که با اسلام و دین اسلام مخالف است.

وی با تأکید بر اینکه مردم با علما و بزرگان دین هستند و هرگز از آن‌ها جدا نشده و جدا نخواهند شد، گفت: جدایی بین مردم و علما به معنی جدایی بین مردم و دین و اسلام است چرا که آن‌ها نمی‌خواهند با علما مبارزه کنند بلکه می‌خواهند با دین و اسلام مقابله کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه شیعه هر چه دارد از حوزه‌های علمیه دارد، اظهار داشت: علمایی مانند آیت الله عبدالنبی نمازی که بخشی از عمر خود را در جبهه‌های نبرد حق بر علیه باطل سپری کرد و دراین راه درجه جانبازی نائل شد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: آیت الله نمازی در جبهه‌های جنگ دوران دفاع مقدس جوانان زیادی را آموزش داد و به مانند ستارگان جوانان زیادی را راهنمایی و هدایت کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات