۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۴۸۶۸۳
یادداشت؛

منشأ حماسه نه دی، عاشورا بود

منشأ حماسه نه دی، عاشورا بود
رهبر معظم انقلاب در رابطه با اتحاد ملت در حماسه 9 دی ابراز  داشتند: دشمن با همه‌ی برنامه‌ریزی‌هایش، مردم ما را نشناخته، ملّت ایران را نشناخته و دائم اشتباه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب در رابطه با روز نهم دی فرمودند: نهم دی با دهم دی فرقی ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت که آن حرکت برخاسته از همان عواملی است که نوزدهم دیِ قم را تشکیل داد؛ یعنی برخاسته ی از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسی است، از وقت‌‌‌‌‌شناسی است، از حضور در عرصه‌ی مجاهدانه است روز نهم دی را هم متمایز می‌کنند.( 1388/10/19)

حضرت آیت الله خامنه ای در مورد عظمت حضور مردم در حماسه نه دی اظهار داشتند: همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. حضور مردم اینجوری است.( 1390/07/20)

ایشان همچنین در رابطه با اتحاد ملت در حماسه 9 دی ابراز  داشتند: دشمن با همه‌ی برنامه‌ریزی‌هایش، مردم ما را نشناخته، ملّت ایران را نشناخته؛ اشتباه میکنند. دیدید در سال ۸۸ خطا کردند و آن فتنه را راه انداختند و کار را به جاهایی رساندند که به خیال خودشان جاهای بسیار باریک و حسّاس و دقیقی بود، [امّا] ناگهان حرکت عمومی نهم دی همه را مبهوت کرد.( 1395/10/19)

رهبر معظم انقلاب در رابطه با پشت کردن مردم به تبلیغات دشمن فرمودند: بعد از اهانتی که در روز عاشورای سال ۸۸ به وسیله‌ی یک عده تحریک شده نسبت به امام حسین انجام گرفت، دو روز فاصله نشد که مردم در روز ۹ دی توی خیابانها آمدند و موضع صریح خودشان را علنی ابراز کردند. دستهای دشمن و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینی عقب بنشاند، بلکه روزبه‌روز این احساسات تندتر و این معرفت عمیق‌تر شده است.( 1389/07/27)

حضرت آیت الله خامنه ای در رابطه با جدای مسیر مردم از دشمن خاطرنشان کردند: در روز قدس مردم دیدند که اینها حرف دلشان چیست، در روز عاشورا فهمیدند که اینها عمق خواسته‌هاشان تا کجاست، مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسه‌ی نُه دی را به راه انداختند، نه فقط در تهران، بلکه در سراسر کشور، میلیون‌ها نفر در روز نهم دی، بعد هم بلافاصله در بیست و دوی بهمن آمدند توی میدان، غائله را ختم کردند.( 1390/03/14)

رهبر معظم انقلاب در رابطه با عبرت گیری از عاشورا گفتند: در قضیه‌ی ۹ دی هم باز پای امام حسین علیه السلام در میان بود، پای عاشورا در میان بود. اگر آن حرکات سخیف و در واقع گریه‌آور از سوی این گروه‌های ایضاً سخیف، در عاشورا پیش نمی‌آمد، این حرکت عظیم و این تحرک عمومی مردم معلوم نبود به این شکل به وجود بیاید. اینجا هم پای عاشورا در میان بود.( 1390/09/21)

ارسال نظرات