۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۴۷۸۲۱
آیت الله سعیدی:

دشمنان به صورت چراغ خاموش درصدد کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند

دشمنان به صورت چراغ خاموش درصدد کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند
امام جمعه قم با بیان این که مردم ایران اسلامی در شکل گیری مجلس شورای اسلامی نقش عمده و بسزایی دارند و دشمنان ایران اسلامی به صورت چراغ خاموش در تلاش هستند تا مردم در انتخابات شرکت باشکوهی نداشته باشند؛ اما مردم ایران حضور باشکوهی از خود به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه اول نماز جمعه شهر مقدس قم ضمن توصیه به تقوای الهی با اشاره به آیات 81 و ۸۲ سوره توبه اظهار داشت: این آیه درباره جنگ تبوک و منافقانی است که به جبهه نرفتند و هم زمان با شروع به تخریب اسلام از اعمال خود نیز ابراز خرسندی می کردند.

وی افزود: انسان عاقل کسی است که از خنده خود در جای مناسب استفاده کند؛ اما منافقان به خاطر خصلت روحی منافقانه خود به این مسئله دقت نداشته و به خاطر زندگی دنیایی قلیلی که معتقد بودند که باید در این دنیا داشته باشند، از رفتن به جبهه و جهاد دست برداشته و تخلف کردند؛ اما غافل از این که هرچند شادی اندکی در دنیا نصیب آنان می شود؛ ولی در آخرت دچار مشکل شده و گرفتار عذاب الهی خواهند شد.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ضمن تسلیت شهادت آن حضرت به مردم اظهار داشت: در جنگ احد وقتی شایعه شهادت حضرت محمد(ص) منتشر شد، خداوند به مسلمانان هشدار داد که اگر  رسول گرامی اسلام به شهادت رسیده باشد، آیا شما عقب رفت کرده و حاضر هستید تا به زمان جاهلیت برگردید؟

وی افزود: این هشدار خداوند به معنای این است که اگر به جاهلیت و کفر برگردید، تنها به خود جفا کردید و هرگز به خداوند و رسول او ضررى نمی‌زند و خداوند به ‌زودی شاكران مقاوم را پاداش خواهد داد.

آیت الله سعیدی با بیان این که بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام، امت رسول خدا مورد امتحان قرار گرفتند اظهار داشت: این امتحان سبب شد تا برخی در آن شکست خورده و برخی نیز همچون فاطمه زهرا و امیرالمومنین علیه السلام پیروز شوند و قهرمان این حادثه بزرگ حضرت زهرا سلام الله علیها بود که یک تنه در برابر ظلم ها ایستادگی کرده و در دفاع از ولایت هزینه های سنگینی پرداخت.

وی با اشاره به روز 25 آذرماه و هفته پژوهش تاکید کرد: بها دادن به پژوهشگران و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، نقش بسزایی در رسیدن کشور به خودکفایی دارد؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز درباره پژوهش می فرماید «ارتقا سطح دانش و پژوهش پایه اصلی رشد و توسعه پژوهش محسوب می شود».

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت: از طریق حوزه و دانش است که کشور ایران اسلامی به رشد واقعی و ترقی و تعالی حقیقی می رسد و باید این دو مجموعه ارزشمند به آنچه امام امت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند، تامل و توجه داشته و از حیله ها و مکر دشمنان مراقبت کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه 1402 و ضرورت برگزاری باشکوه انتخابات در کشور خاطرنشان کرد: مجلس در نظام جمهوری اسلامی، از اهمیت خاصی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری ها، قانون گذاری ها و چراغ هدایت دولت و ملت است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی در شکل گیری مجلس شورای اسلامی نقش عمده ای دارند و دشمنان ایران اسلامی به صورت چراغ خاموش در تلاش هستند تا مردم در انتخابات شرکت باشکوهی نداشته باشند؛ اما مردم ما، همچنان که در گذشته نیز با بصیرت خود، تلاش دشمنان را خنثی کردند، امسال نیز در انتخابات حضور باشکوهی از خود به نمایش خواهند گذاشت.

آیت الله سعیدی با اشاره به حوادث خون بار و جنایات متعدد رژیم صهیونیستی در غزه بیان داشت: رژیم غاصب صهیونیستی اعلام و تاکید کرده که اساسا راهبرد آنان این است که نباید شهری به نام غزه وجود داشته باشد و این رژیم تلاش دارد تا مردم غزه را به صحرای سینا کوچ دهد؛ اما مردم غزه همچنان در برابر این جنایات ایستاده اند و شرافت انسانی نیز حکم می کند تا همه مردم جهان نیز در حمایت از مردم فلسطین به پا خیزند.

ارسال نظرات