۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۴۶۶۳۹
یادداشت؛

تَن در برابر تُن

تَن در برابر تُن
آنچه از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ۵۰ روز گذشته بر سر مردم غزه آمده، شرم تاریخی برای اخلاق، قانون و انسانیت است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، عملیات «طوفان الاقصی» اگرچه به لحاظ نظامی، اقدامی آفندی محسوب می شود؛ اما به لحاظ منطقی، واکنشی بجا و ضروری برای اقدامات غیرانسانی رژیم صهیونیستی در برابر سرکوب وحشیانه ساکنان فلسطین اشغالی و محاصره غیرانسانی مردم غزه در طول سالیان دراز است.

به لحاظ حقوقی نیز تا زمانی که رژیم صهیونیستی به اشغال گری در سرزمین های مردم فلسطین ادامه دهد، هر اقدامی علیه آن به منزله «دفاع مشروع» بوده و آزادسازی فلسطین، مقابله با اشغال‌گری و نقض حقوق انسانی توسط اسرائیل، حقّ غیرقابل انکاری را برای مردم مظلوم فلسطین و گروه های مقاومت فلسطین ایجاد می کند.

م/ تَن در برابر تُن

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و دولت های غربی و هم پیمانان خود در کنار سکوت بسیاری از حکام بی غیرت عربی، رویای یک زندگی عادی در سرزمین مادری را از مردم فلسطین ربوده است که این جراحت تنها با اخراج کامل اشغال گران صهیونیست و بازگشت سرزمین به دست صاحبان اصلی آن التیام خواهد یافت.

پیروزی خون بر شمشیر

طوفان الاقصی یک بار دیگر پیروزی خون بر شمشیر را به اثبات رساند و امروز مردم مظلوم فلسطین خوب می دانند که شرافت و عزت آنان در گرو مبارزه و توکل بر خداوند برای رسیدن به پیروزی است و مبارزه، صبر و تحمل شگفت انگیز آنان در این مدت نیز نشانگر پررنگ بودن این اعتقاد و ایمان راسخ آنان به خداوند و پیمودن راه حق است.

مردم فلسطین این مسئله را با تمام وجود درک کرده اند که باید در برابر دشمن سفاک و جنایتکار خود، ایستادگی و مقاومت کرده و با تقدیم جان های خود در راه پیروزی و رهایی از ظلم و ستم های رژیم صهیونیستی برای شکست دشمنان خود، استقامت کنند؛ اما دشمن آنان دشمنی پست و رذل بوده و دارای روحیه ددمنشی و تجاوزگری خاص است که با بمباران بسیار و گسترده، سبوعیت و وحشی گری خود را به نمایش می گذارد؛ به گونه ای که آنچه از جنایت های رژیم صهیونیستی در 50 روز گذشته بر سر مردم غزه آمده، شرم تاریخی برای اخلاق، قانون و انسانیت است.

م/ تَن در برابر تُن

روحیه درنده خُویی رژیم صهیونیستی سبب شده تا آنان به هیچ قانون حقوق بشری، انسانی و وجدانی پایبند نبوده و هزاران تُن تسلیحات نظامی؛ اعم از سلاح ها و مهمات متعارف و نامتعارف و تسلیحات ممنوعه بین المللی همچون فسفر سفید و اورانیوم ضعیف شده را بر سر مردم مظلوم غزه ریخته است.

در میان اخبار منتشر شده از غزه، دفتر رسانه‌های دولتی غزه اعلام کرد رژیم اشغالگر قدس از هفتم اکتبر تاکنون 18 هزار تُن بمب بر سر ساکنان این شهر انداخته که ۱.۵ برابر نیروی انفجاری حمله اتمی آمریکا به هیروشیما است و سخنگوی دفتر اطلاع رسانی دولت حماس در غزه نیز در روز ۲۴ آبان ماه مصادف با چهلمین روز جنگ در کنفرانسی خبری از افزایش تعداد شهدا به ۱۱۵۰۰ نفر خبر داد.

سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی فاش کرد نیروهای صهیونیست قصد دارند کاری مشابه آنچه آمریکا در ویرانی شهر هیروشیما با بمب اتمی انجام داد در نوار غزه بدون سلاح اتمی انجام دهند.

م/ تَن در برابر تُن

هرچند که اتفاقات خارق العاده طوفان الاقصی در تاریخ کوتاه مدتِ رژیم منحوث صهیونیستی فراموش نشده و ارتش صهیونیستی از شوک این عملیات تا روزها و ماه ها خارج نخواهد شد؛ اما جنایت های رژیم صهیونیستی نیز جنایاتی است که دل های مسلمانان و حق طلبان جهان را مالامال از کینه، نفرت و بی تاب انتقام کرده است.

سعید چراغی

 

 

ارسال نظرات