۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۴۶۶۳۷

انتقاد حجت الاسلام احتشام از عدم اهتمام کافی حوزه نسبت به امر تبیین

انتقاد حجت الاسلام احتشام از عدم اهتمام کافی حوزه نسبت به امر تبیین
حجت الاسلام احتشام از عدم اهتمام کافی مسئولان بویژه حوزه علمیه در امر ارائه تحلیل و تبیین درست انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احتشام استاد سطح عالی حوزه علمیه در نشست «جهاد تبیین؛ ایمان و امید» با محوریت مفهوم شناسی و بررسی چگونگی تحقق سه مفهوم مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی که به همت خبرگزاری رسا و با مشارکت بسیج رسانه استان قم برگزار شد، گرامیداشت هفته هایی چون هفته بسیج را موجب ایجاد نشاط برای حیات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... کشور دانست.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در 13 آبان که خطاب  به دانش آموزان بود اشاره کرد و بیان داشت: حضرت آقا در این سخنانشان به دانش آموزان می گویند تحلیل داشته باشید و واگرایی های دهه هفتاد و دیگر دهه ها را بررسی کنید. سوال اینجاست که این دانش آموز با این سن و سال از کجا باید تحلیل صحیحی پیدا کند؟ خصوصا که امروز فضای مجازی ذهن ها را به اطلاعات کوتاه و به اصطلاح فست فودی عادت داده است.

حجت الاسلام احتشام از عدم اهتمام کافی مسئولان و خصوصا حوزه علمیه در امر ارائه تحلیل و تبیین درست انتقاد کرد و گفت: شما ببینید حضرت آقا گفتند من از همه دولت ها حمایت می کنم اما این دولت آقای رئیسی را علاوه بر حمایت، تمجید هم می کنم. خوب ما به عنوان روحانی یا رسانه های انقلابی چقدر به این تفاوت در نگاه به دولت رهبری پرداختیم و تحلیل کردیم؟

این استاد سطح عالی حوزه در مورد کم توجهی به سخنان رهبری تصریح کرد: حضرت آقا با توجه به شرایط از الفاظ مختلفی استفاده می کنند؛ مثلا در دهه هفتاد در بحث کار های فرهنگی رسانه ای ابتدا از واژه تهاجم فرهنگی استفاده کردند اما مسئولان توجهی نکردند و آقا لفظ شبیه خون فرهنگی را به میان آوردند و پس از بی توجهی مجدد از واژه ناتوی فرهنگی استفاده شد و نهایتا منجر به این شد که امروز ایشان از کلید واژه جهاد تبیین استفاده کنند تا مسئولان و مردم انقلابی توجه بیشتری کنند.

وی افزود: کار به جایی رسید که رهبری در هیئت دانشجویی خطاب به جوانان از کلمه جهاد تبیین استفاده کردند؛ کاری که ذاتا برعهده روحانیت است.

حجت الاسلام احتشام در ادامه به تبیین دشمنی های آمریکا پرداخت و اظهار داشت: امریکا بعد از جنگ جهانی دوم، با چهار سلاح همه را مقهور خود کرد؛ سلاح اتمی، نیروی نظامی، دلار و رسانه که به  لطف مجاهدت های سربازانی چون حاج قاسم سلیمانی و تهرانی مقدم ها و رهبری اقا توانستیم از خطر سه سلاح اول عبور کنیم اما سلاح رسانه، سلاحی است که حالا حالا ها گرفتارش هستیم.

وی به سخنان دیگر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد کانون عظیم تبلیغی در قم اشاره کرد و بیان داشت: این سخن آقا یعنی کانون های تبلیغی وجود دارد ولی کافی نیست و باید یک کانون واحد بزرگتر وجود داشته باشد تا در این جنگ نا برابر راه به جایی ببریم.

این استاد سطح عالی حوزه نسبت به تحقق جهاد تبیین، ایمان و امید ابراز داشت: تحقق اینها نیازمند کار فراسازمانی و بیشتر از حد متعارف است؛ اگر کار فراسازمانی کردیم می شود مجاهدت و اثرگذار خواهد بود.

ارسال نظرات