۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۷۴۶۴۷۹
امام جمعه ساوه:

طوفان الاقصی نشان داد می توان با تلاش هوشمندانه روایت اول را از دشمنان گرفت

طوفان الاقصی نشان داد می توان با تلاش هوشمندانه روایت اول را از دشمنان گرفت
حجت الاسلام رحیمی گفت: طوفان الاقصی و دوران پس از آن در مدرسه غزه، نشان داد می توان با اندکی تلاش هوشمندانه روایت اول را از دست دشمن گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر رحیمی خطیب جمعه ساوه خطیب جمعه ساوه با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اظهار داشت: یکی از راه‌های معتبر برای شناخت دقیق و تعریف صحیح از هر پدیده‌ای، شناخت الگوهای عملی و پیشینه آن پدیده است.
 
وی افزود: شجره طیبه بسیج از این قاعده مستثنی نیست؛ چراکه بسیج پدیده‌ای منحصر بفرد از تشکل و تجمیع نیروهای ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده الهی در جامعه است و این بیان امام راحل رضوان الله علیه که «بسیج لشکر مخلص خداست» می‌تواند زیباترین و جامع‌ترین تعریف برای این شجره طیبه باشد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان این که پدیده بسیج، سه الگوی صدر اسلامی بدریون، شرطة الخمیس و اصحاب عاشورایی سیدالشهدا علیه السلام دارد اظهار داشت: برای درک بهتر و عمیق‌تر تعریف امام راحل از بسیج که فرمود «بسیج لشکر مخلص خداست» می‌توان این الگوهای عملی و پیشینه این شجره طیبه را بازخوانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به مقاومت مردم غزه در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی و استیصال رژِم غاصب از تابآوری بی نظیر مردم غزه خاطرنشان کرد: بدون تردید تاب آوری بی نظیر مردم غزه، بزرگ ترین عامل استیصال دشمن در برابر مقاومت در همه سطوح و صنوف است.

امام جمعه ساوه افزود: صاحب نظران، تاب آوری مرذم غزه را به انواع مختلفی تقسیم کرده اند، آنچه از تاب آوری مردم غزه مشاهده می کنیم یک تاب آوری ترکیبی در برابر محاصره و فشار ترکیبی دشمن است و مردم غزه اکنون در برابر بمباران و موشکباران هوایی، دریایی و زمینی در بدترین و بی رحمانه ترین شکل ممکن تاب آورده اند و داغ سنگین فقدان و شهادت عزیزانشان و جراحت و دردهای بی پایان مجروحان خود را تحمل کرده و صبورانه و مومنانه به مقاومت ادامه می دهند.

حجت الاسلام رحیمی بیان داشت: عملیات طوفان الاقصی تئوریها و چارچوبها و دکترین مختلف در ایجاد و دوام رژیم غاصب را درهم ریخت و نظریات رایج علوم سیاسی و دانشگاه های نظامی و امنیتی جهان را تحت تأثیر خود قرار داده و ساختارهای سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی دشمن را که محصول ده ها سال کار علمی و فنی و صرف میلیاردها دلار هزینه بود در هم ریخت.

وی افزود: مدرسه غزه در دوران کنونی و پس از طوفان الاقصی، کلاس هایی از راهبردها و راهکنش های نو و خلاقانه از ذهنهای نورانی جوانان مومن فلسطینی و مقاومت منطقه را پیش روی جهانیان قرار داد و نشان داد که «می شود و می توانیم» در این عرصه هم کارآمد است، همانگونه که جهان بدون صهیونیسم شدنی است جهان بدون آمریکای ابرقدرت و سلطه گر نیز شدنی است.

امام جمعه ساوه اظهار داشت: طوفان الاقصی و دوران پس از آن در مدرسه غزه، نشان داد می توان با اندکی تلاش هوشمندانه روایت اول را از دست دشمن گرفت و او را در جنگ روایتها شکست داد؛ طوفان الاقصی نمایشگاه شکست دشمن در جنگ شناختی و جنگ روایتها نیز هست.

وی افزود: طوفان الاقصی به جهانیان نشان داد وقتی پای ایمان و عزم و اراده و وحدت به میدان باز شود، فناوری های پیش رفته، تکنولوژی های بی نظیر و ابزارهای مدرن و نیروهای تا دندان مسلح رنگ خواهند باخت و به زانو در خواهند آمد.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر درسها و آموزههای مدرسه غزه، باید با نگاه عبرت نیز بدان نگریست. عبرت آموزی برای کسانی که دل به وعده های غیرخدا خوش کرده و راه نجات را در اعتماد به غیر خدا می دانند و دل به وعده دشمن بسته یا از تهدید او اندوهناک هستند.

ارسال نظرات