۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۷۴۵۳۳۹

همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» برگزار خواهد شد

همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» برگزار خواهد شد
همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» توسط دانشکده دین و رسانه دانشگاه صداوسیما با همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور در بهار 1403 برگزار خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری همایش ملی «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» ظهر امروز با حضور کمال اکبری دبیر همایش، محسن کرمی دبیر علمی و عیسی زارعی دبیر اجرایی آن برگزار شد.

اکبری رئیس دانشکده دین و رسانه رسانه های نوین را یکی از اجزاء مهم زندگی انسان امروز دانست و افزود: رابطه این رسانه‌ها با دین و فرهنگ یکی از دغدغه‌های جامعه امروز است که لازم است توسط محققین به چالش‌ها و مسائل این رسانه‌ها پرداخته شود.

وی در ادامه با اشاره به اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم و مجوز ISC اظهار داشت: تلاش داریم که بعد علمی همایش و قوت آثار برجسته شود تا بتواند به سؤالات مهمی در حوزه دین و رسانه های نوین پاسخ دهد؛ این همایش به صورت ملی برگزار می شود اما تلاش دارد که از اشخاص و اساتید بین المللی هم در خلال برگزاری همایش استفاده کنیم.

کرمی دبیر علمی همایش با اشاره به ارتباط دیرینه دین و فرهنگ با رسانه در طول تاریخ، اظهار داشت: با توجه به ظهور رسانه های نوین چالش ها و مسائلی به وجود آمده است و با توجه به استفاده از هوش مصنوعی و شبکه های اجتماعی در این رسانه‌ها، پیچیدگی به وجود آمده که لازم است به صورت نظری به آن پرداخته شود.

وی در ادامه به ضرورت رفع چالش های عملی نسبت دین و رسانه های نوین تأکید کرد و از لزوم بررسی این چالش ها در محافل علمی و توسط محققین در همایش «دین، رسانه و رسانه های نوین» پرداخت.

زارعی دبیر اجرائی این همایش خاطرنشان کرد: مهلت ارسال چکیده مقالات تا 15 آذرماه و مهلت ارسال اصل مقالات تا 15 بهمن ماه تعیین شده که نتایج آن از 25 اسفند نیز اعلام خواهد شد.

وی از برگزاری همایش در روزهای 12 و 13 اردیبهشت 1403 خبرداد و افزود: مقالات برتر این همایش علاوه بر چاپ در نشریات تخصصی امکان ارائه در روز همایش را خواهند داشت و همچنین چکیده همه مقالات ارائه شده توسط دبیرخانه همایش منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات