۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۴۵۲۵۱
مدیر حوزه علمیه فارس:

همه برنامه‌های فرهنگی باید با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه اجرا شود

همه برنامه‌های فرهنگی باید با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه اجرا شود
حجت الاسلام والمسلمین محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در دیدار با رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: نگاه عمیق فرهنگی همراه با حفظ شعائر اسلامی محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در دیدار با رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: نگاه عمیق فرهنگی همراه با حفظ شعائر اسلامی محقق خواهد شد و لازم است عملکردهای فرهنگی به صورت مستمر مورد نظارت قرار گیرد.

وی افزود: تاخیر در لایحه عفاف و حجاب موجب بروز برخی ناهنجاری‌ ها شده است و مسئولین فرهنگی باید متانسب با وظیفه‌ای که دارند نسبت به حجاب و عفاف احساس مسئولیت کنند چرا که برخی به دنبال هنجار شکنی در جامعه هستند.

مدیر حوزه فارس اظهار داشت: از آنجا که حوزه علمیه مرجعیت دینی و فرهنگی جامعه را عهده‌دار است، همه برنامه‌های فرهنگی باید با استفاده از ظرفیت‌های حوزه علمیه اجرا گردد تا شاهد رشد و تعالی فرهنگی جامعه باشیم.

وی تاکید کرد: اگر مرجعیت فرهنگی حفظ نشود دچار تکثر و تشتت در امر فرهنگ سازی می شویم و لازم است نگاه‌ها در حوزه فرهنگ متمرکز شود و متولیان فرهنگ سازی همسو شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی خاطرنشان کرد: طرح تبلیغی امین، یک برنامه فرهنگی و تبلیغی کلان است که با قوت و گستردگی در حال اجرا می‌باشد و طبق ارزیابی ها بالغ بر ۹۰ درصد ازوالدین و دانش آموزان اثربخشی حضور روحانیت و مبلغین حوزه علمیه را عالی ارزیابی نموده‌اند.

وی در پایان گفت: در مسائل فرهنگی ما نیازمند به هم افزایی ارگان‌ها هستیم و همه نهادها باید ظرفیت‌های خود را برای پیشبرد تعالی فرهنگ اجتماعی به میدان بیاورند.

 

ارسال نظرات