۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۳۶۳۱۱
آیت الله صدیقی عنوان کرد؛

صنعت هسته ای؛ بستر رفاه و عزت ملت ایران

صنعت هسته ای؛ بستر رفاه و عزت ملت ایران
امام جمعه موقت تهران صنعت هسته ای را آبروی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: رهبر انقلاب بر صنعت هسته‌ای اهتمام بسیاری دارند و آن‌را جزو بسترهای رفاه و عزت مردم می‌دانند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته که در دانشگاه تهران برگزار شد، با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: وصیت همه انبیاء به امتشان رعایت تقوا بوده است و تقوا به مثابه یک ترمز، سپر و سنگر می باشد.

وی افزود: یاد خدا دل را زنده نگه می دارد و انسان باتقوا کسی است که وقتی گشتی های شیطان سر راه او قرار می گیرند با یاد خدا از خطر آنها در امان می ماند و با یاد خدا توطئه شیاطین را از خود دور می کنند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر صادق الوعد بودن خداوند یادآور شد: اگر امت اسلامی و جمعیت قرآنی سبک زندگی را با تقوا و طهارت همراه کنند خداوند طبق وعده خود تاکید کرده که درهای برکات را از آسمان و زمین به روی آنها مفتوح می‌کنیم.

وی با اشاره به ماه ذی‌القَعده، یادآور شد: ذی‌القَعده ماه خاصی است و برای روزهای یکشنبه ذی‌القَعده روز خاص توبه است، که به آن تأکید شده است و در روز قیامت خداوند متعال از انسان‌های توبه کننده راضی است، قدر این ماه را باید بدانیم و از برکات آن خود را بهرمند کرد.

آیت الله صدیقی با اشاره به بازدید رهبری از نمایشگاه صنعت هسته‌ای و دیدار با مسئولان انرژی هسته ای کشور اظهار کرد: رهبر انقلاب بر صنعت هسته‌ای اهتمام بسیاری دارند و آن‌را جزو بسترهای رفاه و عزت می‌دانند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: مسئله پزشکی هسته‌ای در مسئله درمان و تشخیص سرطان بسیار حائز اهمیت است و نکته اول در اهمیت صنعت هسته‌ای اینکه فراورده‌های هسته‌ای از نظر تنوع با جای جای زندگی ما می‌تواند مرتبط باشد که مواردی از آن‌را رهبری بیان کردند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه یکی از نتایج صنعت هسته‌ای اکتشاف است، افزود: ما در زیرزمین منابع نفتی و گازی داریم ولی اینکه بفهمیم در کجای کشور این منابع را داریم مهم است که دستاوردهای هسته‌ای این است که هواپیمایی داریم که با صنعت هسته‌ای ۱۵ کیلومتر زیر زمین را نشان می‌دهد که در کجا معادن و مخازن زیرزمینی داریم.

وی اشاره‌ای به پزشکی هسته ای داشت و ابراز کرد: مسأله دیگر که در امور زندگی مردم مهم است، مسأله پزشکی است؛ صنعت هسته‌ای در زمینه‌های تشخیص و درمان و تولید دارو، ۵۰ فرآورده تاکنون به بازار ارائه کرده است.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: صنعت هسته‌ای به کشور ما آبرو داد، چراکه در گذشته ما عقب نگه داشته شده بودیم و دانشمندان ما حق تحقیق نداشتند و از سوی دیگر ما را به گونه‌ای تحت سلطه خود داشتند که هیئت حاکمه و حتی دانشمندان می‌گفتند ما نمی توانیم؛ در سیاست هم می‌گفتند سیاست را چه به دیانت؛ باید سیاست را به افراد بی دین و انحصارطلب و غارتگر بدهیم و دین دار هم برود در گوشه مسجد بنشیند ولی انقلاب اسلامی این تفکر سکولار و الحادی را به شناخت واقعی از دین و تبعیت از خدا و رسولش تبدیل کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اقدامات استعمارگران در ایجاد جدایی بین علم و دین تصریح کرد: استعمارگران ۵۰۰ سال تبلیغات کردند که دین مانع علم است و دین و علم با هم ناسازگاری دارند. اما، انقلاب آمد و این نمازجمعه را در متن دانشگاه قرار داد تا اعلام کند که دیانت عین دانشوری است و دیانت با علم عجین است و جایی که دین نیست، علمش هم دینی نیست.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای وزن سیاسی و بین‌المللی ما را سنگین کرده است، یادآور شد: امروز در جهان جزو کشورهای پیشرفته در فناوری و صنعت و هسته ای و دفاعی و نظامی و سایر ابعاد ابرقدرتیم که با ساخت موشک فتاح چهارمین قدرت نظامی هستیم، این آغاز پرش است.

وی با اشاره به اینکه پول ملی در حال پیدا کردن اعتبارات جدید است، خاطرنشان کرد: بخشی از این مربوط به احیاء کارگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل بود و دوم، از جانب دپیلماسی اقتصادی است که نتیجه سیاست دولت درباره همسایگان و سایر کشورهاست.

آیت الله صدیقی به سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی آیت‌الله رئیسی وارد ونزوئلا شد، سرود «ای ایران» خوانده شد که نشان از احترام آنان به ملت و رئیس‌جمهور ما و خضوع آن دولت درباره کشور ماست و این سفر پیام های بسیاری از جمله اقتدار ایران را به سایر ملت ها و دولت ها رسانده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز عربستان و کشورهایی که با ما فاصله داشتند به این نتیجه رسیدند که ایران برای همسایه‌هایش امنیت، عزت و قدرت است و با وجود پیوستن به ایران نیازی به حضور بیگانگان در منطقه ندارند.

وی با تاکید بر قدرت بین المللی ایران اسلامی اظهار داشت: عوامل بیگانه و خصوصا آمریکایی‌ها باید به این نتیجه رسیده باشند جایی در منطقه ندارند و باید هرچه زودتر گور خودشان را گم کنند.

ارسال نظرات