۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۳۴۴۵۹
آیت‌الله توكل در گفت‌وگو با رسا:

تمام دنیا جنایت های رژیم صهیونیستی را در مجامع بین‌المللی محكوم كنند

تمام دنیا جنایت های رژیم صهیونیستی را در مجامع بین‌المللی محكوم كنند
نماینده خبرگان پس از نكوهش دولت‌های مزدور منطقه و سازمان ملل در همراهی با رژیم صهیونیستی گفت: علما و اندیشمندان جهان اسلام كنگره‌های بین‌المللی را در تبیین جنایات رژیم صهیونیستی جدی بگیرند.

آیت‌الله سید رحیم توكل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا وظیفه علما و اندیشمندان جهان اسلام در قبال مسأله فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیستی را آنچنان واضح دانست كه نیازی به مصاحبه ندارد ولی با این حال گفت: تمام دنیا باید با این رژیم منحوس قطع ارتباط و این رژیم و حملاتش به مردم مظلوم را در مجامع مختلف بین‌المللی محكوم كنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری درباره طریقه به انزوای بیشتر كشاندن رژیم صهیونیستی ابراز داشت: باید با بیان جنایات این رژیم در این زمینه روشنگری كرد؛ هر بار این رژیم آتش افروزی می‌كند ولی پس از مدت كوتاهی به دست و پا می‌افتد؛ دنیا باید بداند كه این رژیم كه با بشریت سازگاری ندارد باید نابود شود و هر كس با آن موافق است به انسانیت خیانت می‌كند.

وی علاوه بر درخواست از تمامی دولت‌های ظلم‌ستیز در تحریم و كمك نكردن به رژیم صهیونیستی اظهار داشت: وقتی این رژیم به دنبال آتش بس است، كسی قبول نكند تا این ملعون نابود شود.

آیت‌الله توكل درباره نقش ملت‌های اسلامی در تهییج و تحریك دولت‌های خود در مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: این ملت‌ها باید تقاضای خود را علنی مطرح كنند؛ به وسایل مختلف بگویند كه حرف ما این است؛ البته بعضی سران منطقه مزدور هستند، اما این‌ها هم با فشار مردم مجبور به همراهی با مردم خود خواهند شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه مزدوران منطقه و رژیم صهیونیستی دین ندارند و به دنبال دنیای خود هستند افزود: جمله حضرت امام بسیار عمیق است كه «اگر مقابل دین ما بایستید ما مقابل دنیایتان می‌ایستیم»؛ آن‌ها كه دین ندارند و دنیای خود را می‌خواهند و اگر دنیای آن‌ها در معرض خطر قرار گیرد مجبور هستند كه با ملت خود هماهنگ شوند.

وی درباره وظیفه علما و اندیشمندان جهان اسلام در محكومیت رژیم صهیونیستی تصریح كرد: علما و اندیشمندان جهان اسلام كنگره‌های بین‌المللی را جدی بگیرند و جنایات رژیم صهیونیستی را تبیین كنند؛ نتیجه چنین كنگره‌هایی باید آشنایی اندیشمندان سایر نقاط دنیا با جنایات رژیم صهیونیستی باشد؛ باید در بعضی نكات با صراحت وارد شوند و ثابت كنند كه رژیم صهیونیستی در طول این سال‌ها حتی یك حركت مثبت در منطقه نداشته است.

آیت‌الله توكل سازمان ملل را به دلیل سكوت مرگبار در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونستی محكوم كرد و ادامه داد: علما و اندیشمندان باید سازمان ملل و كسانی كه در این سازمان رفت و آمد دارند و هیچ كاری انجام نمی‌دهند را محكوم كنند و بپرسند كه این سازمان ملل تا به حال برای دنیا چه غلطی كرده است؟ این سازمان برای ملل است یا مزدور بعضی از كشورها و رژیم‌های ظالم است؟ البته كمتر دیده شده است كه سازمان ملل را محكوم كنند؛ سازمانی كه گوش به فرمان آمریكا، انگلستان، فرانسه و از این قبیل است.

ارسال نظرات