۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۲۹۶۶۷
آیت الله سعیدی:

نظام سلامت از دستاوردهای انقلاب است

نظام سلامت از دستاوردهای انقلاب است
آیت الله سعیدی گفت: در چارچوب انقلاب، مجموعه ای از دستاوردها شکل گرفت که یکی از آن ها نظام سلامت است و همه ساحت های آن متأثر از این نگاه است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه در دهمین همایش «قرآن، عترت و سلامت» که امروز در مجمع آموزشی امام خمینی جامعه المصطفی برگزار شد گفت: امام موسی کاظم منشأ پالایش بزرگی شدند که پس از ایشان عده ای نخواستند و نتوانستند در صراط مستقیم الهی ثابت قدم باشند و در امامت امام کاظم توقف کردند؛ همانطور که برخی شیعیان در فرزند امام ششم توقف کردند، عده ای نیز در امامت امام هفتم متوقف شدند اما پس از امام رضا شیعیان از آسیب ایجاد مذاهب جدید مصون ماندند.

وی افزود: فقه، نظامی است که در سایه آن بشر می تواند در این دنیا زندگی کند و سرمایه مهم برای پویایی و حفظ این نظام، اخلاق است؛ در اسلام اخلاق بسیار عظیم شمرده شده و همچنین بداخلاقی نیز عظیم شمرده شده است؛ ریاکار از بداخلاق ترین انسان ها است زیرا خدای متعال را رها کرده و به دیگران توجه کرده است. نبی اکرم نیز شاکله حرکت خود را تمام کردن مکارم اخلاق گذاشته است.

امام جمعه قم اظهار داشت: حضرت امام خمینی به لطف خداوند به این امت وفادار ارزانی شد و این مردم به واسطه این مرد خوش اخلاق نظامی را به وجود آوردند که نگاه بسیار متعالی به تمدن دارد؛ در چارچوب انقلاب، مجموعه ای از دستاوردها شکل گرفت که یکی از آن ها نظام سلامت است و همه ساحت های آن متأثر از این نگاه است.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند اراده کرده است این نظام در این قرن به دست مردم و رهبری ولایت فقیه شکل بگیرد تا همه چیز به سامان برسد، تصریح کرد: تاریخ انقلاب چند روز پیش بود اما هویتش دامنگیر ما است و این یوم الله نوید یک جهان و تمدن جدید را داد و 44 سال است که از مسؤولین و خدمتگزاران ما مطالبه می کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به موضوع همایش تأکید کرد: جامعه پزشکی ما و کسانی که در امر سلامت خدمت می کنند در نظام اسلامی نفس کشیدند، رشد کردند، تعلیم دیدند و این مطالبه برای رسیدن به قله از اینها به طور مداوم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نظام پزشکی ما یک نظام مجرب و بی ارتباط به تمدن اسلامی نیست و همه باید خود را در این چارچوب ببینند؛ باورهای دینی از کودکی در نهاد ما رشد کرده، جدا از علم ما نیست؛ ما در محیطی زندگی می کنیم که خداوند در هر لحظه شاهد اعمال ما است.

تولیت حرم حضرت معصومه گفت: دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تدریس پزشکی باید بدانند خداوند شاهد اعمال و رفتار ما است؛ مشوق هایی لازم است که برای عزیزان حوزه سلامت نسبت به مسائل اخلاقی وجود داشته باشد تا این افراد حس کنند دیده می شوند؛ پزشکان و پرستاران باید دستگیر باشند و سیستم نیز باید از این افراد حمایت کند.

وی افزود: مجموعه مرتبط به سلامت فقط به پزشکی اختصاص ندارد و همه کادر بیمارستان باید دیده شوند و باید گامی برداشته شود که خدمتگزاران احساس کنند توسط مسؤولین دیده می شوند؛ اخلاق اسلامی حکم می کند که قدردانی صورت گیرد.

آیت الله سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی حضرت عیسی در امور پزشکی دخالت کرد دستاوردهای خود را «بإذن الله» معرفی کرد یعنی ثمره کار خود را از خداوند دانست؛ پزشکان ما نیز باید بدانند اگر دستاوردی در کار خود دارند به اذن خداوند این نتیجه حاصل شده و اگر این نگاه حاکم باشد همه خدمات به مردم با نگاه اخلاقی صورت می گیرد.

ارسال نظرات