۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۲۷۵۶۵

سریال «جزر و مد» مروج سبک ایرانی اسلامی

سریال «جزر و مد» مروج سبک ایرانی اسلامی
کارگردان سریال «جزر و مد» گفت: در این مجموعه خانوادگی تلاش شد تا سبک زندگی ایرانی - اسلامی در جامعه اشاعه داده شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، علی عبدالعلی‌زاده، کارگردان سریال «جزر و مد» در گفت‌وگو یی بیان کرد تلویزیون نیازمند آثار خانوادگی است و یکی از الزامات جدید در برنامه‌سازی تلویزیون توجه به موضوعات خانوادگی است.

خانواده مهمترین رکن در هر کشوری است و اگر خانواده به شکل مطلوبی مورد توجه برنامه‌سازان قرار گیرد به نوعی الگوسازی نیز در جامعه پیش خواهد آمد.

عبدالعلی زاده

وی افزود: سبک زندگی ایرانی - اسلامی مهمترین الگوی موفقیت برای هر خانواده‌ای است در این شکل زندگی بسیاری از آموزه‌های اخلاقی و انسانی رعایت می‌شود در سبک زندگی ایرانی اسلامی تنها چیزی که اهمیت دارد نیکی و رضایت خداوند است پس با کارهای دقیق و کارشناسانه باید شرایطی فراهم آورد که جامعه پیرو این سبک زندگی باشد.

این کارگردان ادامه داد: در سریال جزر و مد تلاش شده تا به موضوعات خانوادگی با نگاهی اخلاق مدار توجه شود. برای نمونه در این مجموعه هیچگاه نمی‌بینیم فرزندان به والدین خود بی‌احترامی کنند یا حتی با آنها با صدای بلند صحبت کنند اما متاسفانه در برخی کارهای نمایشی این اصول رعایت نمی‌شود. این آسیب جدی است که باید به آن به صورت جدی توجه شود.

عبدالعلی‌زاده تاکید کرد: این فیلم در اهواز فیلمبرداری شد و به نوعی فرهنگ و بوم جنوب کشور را مد نظر قرار داشت. در کاری که قرار است منطقه‌ای از ایران مورد توجه قرار گیرد حتماً باید دقت کرد کوچکترین آسیبی به فرهنگ بومی آن منطقه وارد نشود به ویژه در کارهای طنز این موضوع جدی‌تر است برای همین ما با حربه‌های کارشناسی تلاش کردیم کارمان را از برخی آسیب‌ها در امان نگه داریم.

این کارگردان تصریح کرد: فیلمنامه این سریال پیشتر نوشته شده بود و به من پیشنهاد شد اما با تاکید مسئولان سیمای استان خوزستان دوباره این کار را بازنویسی کردم. فیلمبرداری این اثر چهار ماه زمان برد. ما در شرایط نامساعد جوی کار را با تلاش و همیاری گروه به پایان رساندیم.

عبدالعلی‌زاده در پایان بیان کرد: خوشبختانه این کار توانست مخاطبان لازم را به دست آورد و کسانی که بیننده این مجموعه بودن از آن رضایت داشتند هر چند که شرایط و موقعیت نمایش این سریال در ایام جام جهانی کار را برای بهتر دیده شدن «جزر و مد» مشکل کرد.

ارسال نظرات