۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۷۲۶۱۵۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان باید تواضع و فروتنی را سرلوحه کار خود قرار دهند

مسؤولان باید تواضع و فروتنی را سرلوحه کار خود قرار دهند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری با اشاره به آثار و برکات تواضع و فروتنی مسؤولان، گفت: مسؤولان و مدیران باید تواضع و فروتنی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در جلسه درس اخلاق اداری که با حضور کارکنان و مسؤولان شهرستان بجنورد در اداره کل سازمان بهزیستی خراسان شمالی تشکیل شد، اظهار داشت: تواضع و فروتنی انسان را به عرش می‌برد.

وی افزود: برخلاف تواضع و فروتنی که شأن و منزلت انسان را بالا می‌برد کبر، غرور و نخوت نتیجه عکس داده و باعث می‌شود شأن و شخصیت فرد مغرور در درازمدت پایین بیاید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: مسؤولی که متکبر و خودبزرگ‌بین باشد و بین خود و مردم حائل و واسطه‌ای قرار دهد در درازمدت اعتبار خود را ازدست‌داده و خداوند هم محبت او را از دل‌ها پاک می‌کند.

وی خطاب به مسؤولین، ادامه داد: مسؤولین باید تواضع داشته و نسبت به مردم و زیردستان خود با فروتنی برخورد نمایند نباید غرور و تکبر داشته و فکر کنند که از مردم بالاتر هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: ما همه خادم ارباب‌رجوع هستیم و فرقی نمی‌کند در چه جایگاه و مرحله‌ای قرار داریم باید بااخلاق اداری آشنا بوده و تواضع و فروتنی را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم تا به این طریق به نتیجه مطلوب برسیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به‌عنوان مسؤول نسبت به زیرمجموعه خود و مردم تواضع داشته و گاهی اوقات احوال کارمندان خود را بپرسیم و اگر مشکلی دارند تلاش کنیم تا آن مشکل حل شود امکان ندارد آن کارمند کار خود را به‌درستی انجام ندهد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: اینکه زیردستان و کارمندان به رئیس و مدیرکل احترام می‌گذارند طبیعی است ولی اگر یک مدیر به کارمندان و زیردستان خود توجه داشته و احترام بگذارد قابل‌ستایش است.

وی اضافه کرد: تواضع و فروتنی جز اخلاقیاتی است که اگر یک مدیر و مسؤول در مجموعه خود به آن توجه کند به‌طور یقین آن مجموعه در تمام‌کارها و امور محوله موفق‌تر عمل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه مسؤولین باید شاکر این باشند که به مردم خدمت می‌کنند، گفت: اگر کسی مسؤولیتی دارد باید شاکر بوده و تلاش کند برای رضای خداوند متعال گره از کار مردم باز کند؛ چراکه یک مسؤول افزون بر اینکه در این دنیا باید جوابگوی مردم و وجدان خود باشد در درگاه خداوند هم باید پاسخگو باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات