۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۷۲۱۰۰۹
پژوهشگر مطالعات زن و خانواده عنوان کرد؛

«دفاع ترکیبی» لازمه پیروزی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان

«دفاع ترکیبی» لازمه پیروزی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان
خانم عرب زاده گفت: امروزه جنگ دشمنان با ما جنگ ترکیبی است که همه شاهد این هستیم و قطعاً دفاع ما نیز در برابر حمله دشمنان باید به صورت ترکیبی و همه جانبه باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، خانم عفت عرب زاده پژوهشگر مطالعات زن و خانواده در نشست هم اندیشی «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» که از طرف مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و سایر مرکز علمی در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد با اشاره به دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: امروزه مواجهه اصلی جبهه انقلاب با دشمنان در بحران های اجتماعی به ویژه حول محور اصلی حجاب و عفاف است که در اغتشاشات و بحران‌های اخیر رخ نموده است.

وی در ادامه افزود: برای اینکه ما بخواهیم به صورت دقیق مشخص کنیم که جبهه انقلاب چگونه باید در این گونه قضایا ورود داشته باشد و با نوع عملکرد خود به نتیجه متناسب برسد، نیازمند این هستیم که به مسئله اصلی، شناخت کافی داشته باشیم.

پژوهشگر مطالعات زن و خانواده خاطر نشان کرد: باید دانست که مسئله اصلی آیا حجاب و عفاف است یا مسئله اصلی مرگ یک زن و قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی است؛ چراکه شناخت اینکه مسئله اصلی چیست می تواند ما را برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار کمک رسان و مفید باشد.

عرب زاده با اشاره به نتیجه پژوهشی چندین ساله درباره عملکرد دشمنان ابراز کرد: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش های فراوانی دارند تا ایمان راسخ، خالص و صادقانه مردم کشور ما به انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلام را مورد حمله و هجمه قرار دهند و این یکی از نقاطی است که دشمن آنجا را مورد حمله قرار داده است.

وی در ادامه افزود: دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران برنامه های فراوانی را در دستور کار خود قرار داده اند که برخی از این برنامه ها عبارتند از: سیاست گذاری بر مبنای شهوت که در بُعد بین المللی آن نیز سندهایی مثل سند ۲۰۳۰ و گره زدن حقوق بشر در ان جی بی تی ها را داریم، دگرگون کردن فرهنگ عفاف و حجاب و گره زدن انگاره پیشرفت کشور با برهنه شدن زنان هم یکی از اهداف دشمنان است که ممانعت ها و جلوگیری های فراوانی را برای معرفی زنان دانشمند موفق و محجبه در جامعه و عموم مردم انجام می دهد.

پژوهشگر مطالعات زن و خانواده بیان داشت: از جمله فعالیت های دشمنان، بی ارزش کردن ارزش های انسانی و زنانه است که حیا زدایی و عفاف زدایی را مطرح و دنبال می کنند و به این خاطر است که این موارد بُن مایه های اصلی مسئله حجاب و عفاف اسلامی هستند، برنامه ریزی و ورود شبکه سازی شده برای تمامی سطوح زنان در جامعه، مقابله برنامه‌ای با ترویج شهوت، اهانت کردن و تهمت زدن به افراد و گروه های مومن و با حجاب اسلامی است، مدتی قبل در فرانسه گداها را برای پوشیدن اجباری حجاب برای گدایی، مجبور می کردند و این دشمنی ها به وضوح دیده می شود.

عرب زاده با اشاره به راهبردهای جبهه انقلاب در مقابل دشمنان خاطرنشان کرد: جبهه انقلاب باید برای مقابله با  فعالیت های دشمنان در حوزه حجاب و عفاف زدایی اقداماتی انجام دهد که برخی از آن اقدامات می تواند این باشد که مرزبندی میان زنان و مردان، نباید با نگاه جنسیتی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: باید از نیروهای هنرمند و با سلیقه انقلابی حمایت مالی و معنوی شود؛ چراکه ما در جبهه انقلاب بچه های با سلیقه و هنرمند کم نداریم؛ اما این درحالی است که یک نوع بی سلیقگی که از طرف سیاست گذاران و سردمداران جبهه انقلاب است به چشم می خورد.

پژوهشگر مطالعات زن و خانواده تصریح کرد: متأسفانه غالب سیاست گذاران و سردمداران جبهه انقلاب انتظار دارند که بچه های انقلابی به صورت فی سبیل الله کارهای خود را شروع کرده و به پیش ببرند؛ چیزی که سبب امتناع و سردی  استقبال افراد هنرمند و با سلیقه از این نوع فعالیت ها می شود.

عرب زاده در این نشست با اشاره به خبری که مدتی قبل در اخبار اعلام شد که باند توزیع فساد و فحشا در استان قم کشف و عاملین آن بازداشت شده است خاطر نشان کرد؛ چرا مستندهایی از این نوع خبرها در جامعه ساخته و انتشار داده نمی شود و روی این گونه مسائل فعالیت های فرهنگی و تبیینی لازم برای ارتقاء و تقویت فرهنگ عموم مردم جامعه صورت نمی گیرد.

وی در ادامه افزود: متولیان فرهنگی کشور چقدر این گونه مسائل را به اطلاع جوانان رسانده اند و با تبیین این گونه هنجارها خانواده ها را نسبت به عواقب این گونه قضایا هوشیار کرده اند؛ درحالی که این گونه آگاهی ها را باید انجام می‌دادیم؛ اما متاسفانه این کارها انجام نداده و در این زمینه کوتاهی های فراوانی شده است.

پژوهشگر مطالعات زن و خانواده عنوان کرد: امروزه یکی از مهمترین مسائلی که در دانشگاه های مذهبی و در بین بچه های جبهه انقلاب با آن درگیر هستیم این است که برای این گونه افراد ساختارشکنی، بسیار امری زشت و قبیح است در حالی که به نظر می رسد اساتید باید در این قضیه ورود پیدا کنند و ساختارهای جدید و طرحی نو ایجاد کنند.

وی در جمع بندی سخنان خود خاطر نشان کرد: جنگی که امروزه در جامعه ما نمود دارد جنگ ترکیبی است و همه شاهد این هستیم که دشمنان در همه عرصه ها ورود پیدا کرده و فعالیت‌های گسترده‌ای دارند که قطعاً دفاع ما نیز در برابر حمله دشمنان باید به صورت ترکیبی و همه جانبه باشد.

عرب زاده در ادامه افزود: این یعنی این که باید تبلیغ ما، پژوهش ما، تعریف ما، هنر ما، رسانه ما، نیروی انتظامی ما و همه چیزهایی که باید هماهنگ و یک نواخت با دشمنان به مقابله برخیزند، به صورت مکمل همدیگر، کارها را به پیش ببرند.

پژوهشگر مطالعات زن و خانواده اظهار داشت: مهمترین شاخصه موفق عمل کردن دشمنان در جنگ ترکیبی، پذیرش رأس و محور واحد است؛ درحالی که مسئله «خود رأس پنداری» سبب می شود که ما دنبال زدن بقیه رأس های موجود باشیم و این امر سبب می‌شود که بچه های مومن و انقلابی در زمین دشمن بازی کنند.

وی در پایان بیان داشت: تمام صحبت هایی که در اینجا انجام شد بر اساس صحبت های مقام معظم رهبری است و ایشان عمیقاً روی این گونه مباحث تسلط کامل دارند و دور از انتظار و منطق نیست که ما نیز بخواهیم این چنین اندیشی را محور قرار دهیم و جبهه انقلاب را حول محور اندیشه چنین شخصیت بزرگی به پیش ببریم.

ارسال نظرات