۰۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۱۵۹
به چاپ چهل و سوم رسید؛

نسیم مهر

خبرگزاری رسا ـ چاپ چهل و سوم نخستین جلد کتاب نسیم مهر نوشته حسین دهنوی از سوی انتشارات خادم الرضا(ع) منتشر شد.
نسيم مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب نسیم مهر، پرسش و پاسخ در رابطه با تربیت کودک و نوجوان برگرفته از گفت‌وگوی رادیویی حجت الاسلام دهنوی است.
 
 نگارنده در این اثر پرسش ها و پاسخ های تربیتی را به شکل موضوعی و با قلمی ساده و روان و به دور از مباحث پیچیده علمی و اصطلاحات مبهم ارائه كرده است.

در جلد نخست این مجموعه سه جلدی به مباحثی چون آموزش رسمی و غیر رسمی، ارتباط با همسالان، اضطراب، انضباط، بیش فعالی، پرحرفی ، پرخاشگری، تربیت دینی و ترس پرداخته شده است.

در گزیده ای از مبحث «تربیت دینی» ذیل عنوان نقش زمان و مکان در تربیت دینی آمده است: «دلیل استفاده از موقیعت های زمانی و مکانی خوب، این است که کودک بهترین و شیرین ترین لحظات زندگی خود را می گذراند و اگر در آن هنگام، یکی از ارزش های دینی را به اختصار به او القا کنیم، بدون کمترین مقاومت روانی خواهد پذیرفت.»

از دیگر مباحث مورد بررسی در این جلد می توان به تک فرزندی، تنبلی، خواب، دروغگویی، دزدی، شیطنت، قهرهای طولانی، کمرویی، کنجکاوی، کودکان طلاق، محبت به کودک، مخالفت کودک، مسائل جنسی، مسائل عبادی، مسائل مادی، مسئولیت پذیری، ناخن جویدن، وابستگی، والدین و هوش کودک اشاره کرد.

نخستین جلد کتاب نسیم مهر نوشته حسین دهنوی در دویست صفحه و با شمارگان 5000 نسخه برای چهل و سومین بار از سوی انتشارات خادم الرضا(ع) منتشر شده است.

ارسال نظرات