۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۱۴۶۱۰
حجت الاسلام میرزایی در گفت‌وگو با رسا:

با مخلان امنیت روانی جامعه بدون تساهل و تسامح برخورد شود

با مخلان امنیت روانی جامعه بدون تساهل و تسامح برخورد شود
نماینده مجلس تسامح و تساهل در برخورد با مخلان امنیت روانی جامعه را غیر قابل قبول دانست و گفت: صیانت از امنیت روانی جامعه از مصادیق حقوق عامه است.

حجت الاسلام حسین میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر وظیفه مسؤولان به ویژه قوه قضاییه در سامان دهی فضای مجازی و برخورد با مخلان امنیت روانی مردم در این فضا پرداخت و گفت: وجود امنیت روانی، روحی و فکری برای جامعه از جمله حقوق عامه ای بوده که مورد قبول همه است.

حجت الاسلام میرزایی صیانت از حقوق عامه را مهم ترین وظیفه دادستانی کل کشور دانست و افزود: صیانت از امنیت روانی جامعه و فراهم کردن زمینه های آسایش فکری و روانی مردم از مصادیق حقوق عامه است که از وظایف مهم دادستانی های هر استان و شهرستان می باشد.

وی با بیان اینکه باید قوه قضاییه مصرانه و مجدانه رهنمودهای رهبر انقلاب در ایجاد امنیت روانی جامعه را پیگیری کند، گفت: باید قوه قضاییه طبق مواد قانونی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب با مخلان امنیت روانی در فضای مجازی برخورد قانونی، قاطع و جدی انجام دهند.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر لزوم برخورد جدی با افرادی که اضطراب در جامعه به وجود می آورند، افزود: همان گونه که جسم انسان دارای حرمت بوده و باید حفظ و صیانت شود، شخصیت، روح و روان افراد نیز دارای حرمت بوده و باید حریم روح و روان مردم صیانت شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افرادی که در فضای مجازی به نام آزادی از مرز حق و عدالت عبور کرده و فضای عمومی جامعه را دچار اضطراب می کنند، در حقیقیت مخلان امنیت روانی جامعه هستند که این افراد باید ملتزم به قانون شوند وگرنه برخورد قاطع و جدی با آنها صورت گیرد.

وی ساماندهی فضای مجازی را از وظایف حاکمیت اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر مسؤولان به ساماندهی فضای مجازی نپردازند، شاهد ترویج نشر اکاذیب و دروغ پردازی ها در فضای مجازی خواهیم بود که سبب برهم خوردن امنیت روانی جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین علیه السلام مبنی بر اینکه قلم یکی از دو زبان است، گفت: طبق نظر علما این روایت حاکم بر روایات قلم و زبان است، یعنی همان محدویت هایی که در زبان وجود دارد و کسی حق دروغگویی، غیبت و بهتان و از بین بردن آبروی اشخاص را با زبان خویش ندارد با قلم و نوشتار خویش نیز چنین حقی را نخواهد داشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای حفظ و صیانت از حیثیت مردم، ایجاد امنیت روانی جامعه و آسایش روحی و فکری مردم در فضای مجازی هیچ تسامح و تساهلی قابل پذیرش نیست و در حقیقت این مسأله از مصادیق تأمین امنیت جامعه محسوب می شود.

ارسال نظرات