۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۷۰۹۲۰۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

دیدار با خانواده شهدا مایه افتخار است

دیدار با خانواده شهدا مایه افتخار است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی صبر و استقامت خانواده شها را پشتوانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: دیدار با خانواده شهدا مایه افتخار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، عصر امروز در دیدار با خانواده شهدای روحانی لرستان، (شهید علی عباس حسین پور، شهید عبدالحسین مبشر، شهید شیخ محمد کشوری)، گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان ایثار، جهاد و  هادت که همه مدال های افتخار را همراه با خود دارند برای ما مایه افتخار و سر افرازی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: روحانیت نیز همانطور که در حفظ، بقا و استمرار اسلام نقش و وظیفه بی نظیری داشته، در شکل گیری، بقا و استمرار نظام اسلامی همیشه پیش غراول بودند و سردمدار حرکات فرهنگی و جهادی بودند.

وی عنوان کرد: صبر، ایثار و مقاومت خانواده شهدا بهترین توشه و پشتیبان برای جمهوری اسلامی بوده و با حمایتشان باعث عزت و سربلندی نظام  اسلامی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: تمام مومنین که از دنیا رفتند حاضر نیستند که به دنیا برگردند اما تنها کسانی که حاضر هستند به دنیا بازگردند شهدا هستند، چرا که در قبال شهادتشان از فضل، رحمت و رزق معنوی و الهی خداوند بهره مند شدند، حاضر هستند به دنیا بازگردند و دوباره شهید شوند تا مضاعف از رحمت الهی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: خانواده شهید حسین پور الگوی یک خانواده جهادگر و پر تلاش هستند که مستحکم در مسیر آرمان‌‌های اسلامی و دینی ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: شهید مبشر از شهدای شاخص روحانیت در استان لرستان هستند که بعد از پیروزی انقلاب در مسیر و راه امام حرکت کردند.

وی افزود: در دوره ای که استبداد و ظلم و ستم و تیرگی همه جا را فرا گرفته بود و زمانی امام را تبعید کرده بودند و کسی نمی‌توانست صدایی از مخالفت  بلند کند این شهید روحانی و سید فخر الدین رحیمی همان زمان پرچم روشنگری را برافراشتند و راه نورانی امام که برگرفته از اسلام ناب بود را در محافل و مساجد و کانون‌ها تبلیع کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شهید مبشر از فرهنگیان استان بودند و فقط در مرکز استان خود را محدود نمی کردند و به خدمت رسانی در دیگر شهرستان‌ها می‌پرداختند، گفت: شهید مبشر فردی تحصیل کرده  بود که خلق و خوی ایشان تاثیر‌گذار در نسل جوان بود و  در تربیت خیلی از جوان ها تأثیرگذار بودند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اولین سرپرست بنیاد شهید بود و در همه عرصه‌ها در تکاپو  و  مجاهدت  بود و خستگی ناپذیر در عرصه های مختلف بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ضمن تقدیر از خانواده شهید و اهمیت جایگاه خانواده شهدا گفت: شهدا با اینکه جسمشان در این دنیا نیست اما باز هم منشا خیر هستند مانند شهید مبشر که منزل ایشان در راه  قرآن و کارهای خیر استفاده می شود.

وی اظهارکرد: روحانیت همیشه با فعالیت‌های تبلیغی، محراب، منبر، نماز جماعت و مردم‌داری و صلح فی ما بین پیش قدم در حرکت به سوی آرمان ها و ارزش های دینی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: روحانیون در تشکیل نظام اسلامی و استمرار نظام اسلامی حضور پر رنگ داشته اند، روحانیون آن نسل در تبلیغ معارف اسلامی، آموزه‌های دینی، همراهی با امام فعال بودند‌ و شهید کشوری نیز مزد زحمات خود را گرفت.

روحانیت با صداقت به تبلیغ می‌پرداختند

سردار مرتضی ‌کشکولی، فرمانده سپاه لرستان نیز در این دیدار با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب اسلامی و رهبران دینی ما روحانیت هستند، افزود: روحانیت با صداقت به تبلیغ می‌پرداختند و همیشه  پیش قدم بودند و خودشان به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ شهید روحانی استان لرستان دارد که در تمام عرصه ها فعال بوده اند بیان کرد: شهدای ترور، امر به معروف، امنیت، دفاع مقدس و هر جایی که مشکلی به وجود آمده روحانیت در خط مقدم بوده است.

فرمانده سپاه لرستان افزود: شهدای  روحانی  نسبت به شهدای دیگر قشرها بیشتر هستند و کیفیت و ماهیتشان به قدری بی نظیر بوده  که این راه را روحانیت به دیگر افراد نشان دادند.

برگزای کنگره 4 هزار شهید روحانی کشور

حجت‌الاسلام علی درویشی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان در این با اشاره به اینکه کنگره ۴ هزار شهید روحانی  چهارم خرداد سال جاری در قم برگزار می‌شود، گفت: استان لرستان نیز با ۵۴ شهید روحانی در این  کنگره حضور خواهد داشت.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان افزود: دیدار  و تجلیل از خانواده شهدا و اهدای هدیه مقام معظم رهبری  از مقدمات برگزاری این کنگره است که با حضور جمعی از مسؤولان استان انجام می‌شود که در شهرستان‌ها نیز با حضور مسؤولان شهرستانی نیز در حال انجام است.

گفتنی است، شهید «علی عباس حسین پور»، از شهدای روحانی استان لرستان در مرداد 1345 در خرم آباد به دنيا آمد، تحصيلات ابتدایی را در مدرسه سعيد به پايان رساند و اين درست زمانی بود كه شهيد محراب آيت الله مدنی به خرم آباد تبعيد شده بود او مرادش را يافته بود و هميشه در منزل آن شهيد حضور پیدا می‌کرد و در جلسات وی شركت مي کرد و مكبر نماز آن حضرت و دست پرورده و شاگرد آن شهيد بزرگوار بود

او مقطع راهنمايي را در حالي به پايان برد كه انقلاب با رهبری حضرت امام خمينی(ره)به پيروزي رسيد و در دوران دبيرستان با توجه به اين كه مسئول انجمن اسلامی دبيرستان امام بود در اسلامي كردن جو دبيرستان تاثير فراوان داشت.

وی علاوه بر مسئوليت انجمن اسلامی دبيرستان و مسئوليت آموزش عقيدتی بسيج سپاه خرم آباد به ورزش هم علاقه وافري داشت و در يك مسابقه سراسرس توانسته بود مقام نايب قهرمانی دو و ميدانی كشور را به دست آورد.

خدمت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مردم غافل نبود تا اينكه در پنجم مهرماه سال 1360 در حالی كه سرپرست بنياد شهيد انقلاب اسلامی استان لرستان بود، با تير مزدوران منافق در سن 35 سالگی به شهادت رسيد.

شهید «شیخ محمد کشوری»، از دیگر شهدای روحانی لرستان است، این شهید روحانی در سال ۱۳۲۱در روستای كوچكی در اطراف شهرستان خرم‌آباد به نام پيگله كشور بخش پاپی متولد شد.

به دلیل عشق و علاقه وافری كه به مسائل مذهبی و روحانيت داشت و با راهنمايی دوستان طلبه‌اش كه به آن منطقه جهت تبليغ می‌رفتند در سال ۱۳۴۷ وارد حوزه علميه كماليه خرم‌آباد شد و نزد اساتيد بزرگ آن حوزه به كسب علم و دانش پرداخت.

وی  در تاريخ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۷۸ بعد از انجام فريضه نماز توسط عده‌ای اشرار و محارب كه از وابستگان افراد ضد انقلاب بودند مظلومانه به شهادت رسيد.

شهيد «عبدالحسين مبشر»، از دیگر شهدای روحانی لرستان، در سال 1325 در روستاي سياهپوش از توابع الشتر  متولد شد و تحصيلات حوزوي را با دروس دبيرستان آغاز کرد و  در كنكور سال 1347 در رشته علوم سياسي دانشگاه تهران پذيرفته شد و در حالي كه ملبس به لباس مقدس طلبگی بود به تحصيل در دانشگاه تهران پرداخت و در سال 1352 با کسب مدرک ليسانس از آن دانشگاه فارغ التحصيل و در آموزشگاه های خرم آباد به شغل  معلمی پرداخت و به دلیل علاقه وافری که به این شغل داشت در کنار تمام مشغله‌های خود دست از شغل معلمی برنداشت.

شهید مبشر همزمان با شهید رحیمی به مدت دو سال تبعید شد و پس از بازگشت با اوج‌گیری مبارزات انقلابی، به مبارزه با رژيم ستمشاهی و فعاليت های سياسی پرداخت و  همين امر او را از برجستگان اهل مجاهدت و مبارزه با طاغوت به رهبری امام خميني (ره) در استان لرستان قرار داد.

شهید مبشر سرپرست بنیاد شهید، مسئول بسیج عشایری استان و از موسسان سپاه در لرستان بود و علاوه بر فعالیت‌ها  و مشغله‌های زیادی که داشتند درک  عمیقی از مردم داشتند و  همواره سعی در رفع مشکلات مردم داشت.

پس از پیروزی  انقلاب اسلامی نيز يک روز از تلاش و تكاپو برای خدمت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و مردم غافل نبود تا اينكه در پنجم مهرماه سال 1360 در حالی كه سرپرست بنياد شهيد انقلاب اسلامی استان لرستان بود، با تير مزدوران منافق در سن 35 سالگی به شهادت رسيد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات