۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۰۷۷۸۳
امام جمعه بابلسر:

شب های قدر فرصتی مغتنم و لحظاتی ناب برای پیوند بنده و معبود است

شب های قدر فرصتی مغتنم و لحظاتی ناب برای پیوند بنده و معبود است
مازندران - حجت الاسلام قلی پور، شب های قدر را فرصتی مغتنم و لحظاتی ناب برای پیوند بنده و معبود دانست.

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به اهمیت شب های با فضیلت قدر گفت: شبه های قدر یکی از با فضیلت ترین شب‌های ماه مبارک رمضان است که خداوند به بندگان گناهکار خود فرصتی می‌دهد تا توشه آخرتشان را ببندند و از آنچه که در این راه دریغ کرده و در حیطه بندگی خود گناه کرده‌اند، طلب استغفار کنند.

وی با بیان این که نباید بگذاریم این شب‌های پربرکت و بزرگ مانند دیگر شب‌ها بگذرد، افزود: باید از برکات این شب‌های پاک و از فرصت بندگی ناب خداوند باری تعالی نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه بابلسر، شب های قدر را فرصتی مغتنم و لحظاتی ناب برای پیوند بنده و معبود دانست و خاطرنشان کرد: لیالی قدر فرصتی است که درهای آسمان به روی بندگان باز بوده تا طلب عفو و بخشش کرده و هر آنچه می خواهند از خدای خویش طلب کنند و شاید که در این میانه خود را نیز بیابند و به قدر نفس خود نزدیکتر شوند.

وی، شب‌قدر را فرصتی برای خودسازی، شب تقدیر امور و بخشش گناهان دانست و بر بهره گیری معنوی از برکات این ایام پرخیر و برکت تاکید کرد ‌وافزود: در چنین شبی راه تکامل انسان هموار می‌شود و شکوه بندگی و تجلی ایمان به اوج خود می‌رسد و شب زنده داران باید تلاش کنند تا غفران الهی در این شب شامل حالشان شود.

امام جمعه بابلسر با بیان این که یکی از ویژگی‌های شب قدر برتری عبادی آن است، آن طور که در قرآن آمده، شب قدر از هزار ماه برتری دارد، گفت: با توجه به این ویژگی اعمال و عبادات انسان در این شب از عظمت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام قلی پور افزود: در شب قدر بسیاری از دعا‌های انسان به اجابت می‌رسند و ما می‌توانیم با دعا، استغفار و نیایش سرنوشت یک سال خود را رقم بزنیم.

حجت الاسلام قلی پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای نشان دادن جلوه های بندگی است، تصریح کرد: هر چه انسان هنر بندگی دارد، در این ماه باید نشان دهد و خودش را محک بزند.

امام جمعه بابلسر همچنین بر لزوم بهره گیری از سبک زندگی امام علی‌(ع) تاکید کرد‌ و با بیان این که سبک زندگی امیرمؤمنان علی(ع) همان سبک زندگی قرآنی و اسلامی است، گفت: تنها با الگو قرار دادن سبک زندگی و عمل به توصیه های اهل بیت(ع) است که می توان مسیر تکامل را پیمود و به اهداف بلند انسانی و الهی‌که همان سعادت دنیا‌ و آخرت است، رسید.

وی با اشاره به توصیه و رهنمودهای امام‌علی(ع) در روایات و احادیث از جوانان خواست تا به تربیت و خودسازی در دوره جوانی و رعایت تقوا و پاکدامنی به عنوان عامل تقویت اراده و مالکیت نفس که نقش عمده ای در ترک گناه دارد، و همچنین پرورش عزت نفس، رعایت آداب معاشرت، میزان قراردادن وجدان اخلاقی و عمل به دستورات و نصایح سودمند اهل بیت(ع) بیش از گذشته توجه و اهتمام داشته باشند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات